تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۱۶۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵۴ جواز تاسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۵۴ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال یکهزار و ۹۴۰ نفر در این استان صادر شده‌است.
۵۴ جواز تاسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شد

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صدور جوازهای تاسیس صنعتی در استان بوشهر در بازه زمانی یاد شده از نظر تعداد بیش از ۶۸  و از لحاظ  سرمایه‌گذاری ۱۱۷درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌است.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون نیز ۱۹ فقره تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۷۵۰ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل استان بوشهر پرداخت شد.

حسینی ادامه داد: طبق وضعیت موجود از ابتدا سال گذشته تاکنون نیز۲۱۳فقره از بنگاه‌های اقتصادی به عنوان متقاضی تسهیلات رونق تولید در بخش های صنعت ومعدن، کشاورزی و میراث فرهنگی از طریق سامانه الکترونیکی بهین یاب ثبت نام کردند که تاکنون به ۱۷۲ متقاضی یکهزار و ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده و پرونده مابقی در دست بررسی و اقدام  است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم نظیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در این استان در این ارتباط در سال جاری روند ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی روبه افزایش است.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۷ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر برای اجرای برنامه‌های جهش تولید  و رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار شده‌است.

حسینی افزود: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و بنگاه‌های تولیدی ۱۸۶ مصوبه در زمینه مسایل بانکی (تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات سرمایه ثابت، معوقات بانکی)، امور مالیاتی  و تامین اجتماعی و غیره از طریق جلسات کارگروه تسهیل برای برطرف کردن مشکل واحدها و رونق بیشتر بنگاه‌های تولیدی در دست اجرا است.

عناوین برگزیده