تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۱۶۱۷۳
استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت انجام پژوهش‌های معدنی با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان

می متالز - استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان معادن غنی بسیار خوبی دارد، گفت: جوانان زیادی در حوزه معدن و زمین شناسی تحصیل می‌کنند که باید از این ظرفیت برای انجام پژوهش‌های معدنی استفاده شود.
ضرورت انجام پژوهش‌های معدنی با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان

به گزارش می متالز، فتح الله حقیقی صبح یکشنبه در جلسه آموزش، پژوهش و فناوری در محل استانداری زنجان، بر لزوم اهمیت توجه به  پژوهش و فناوری در استان تاکید کرد و گفت: پژوهش لازمه توسعه است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های با استعداد است که جوانان بسیار خلاق و توانمندی دارد، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده شود.

 

استفاده از ظرفیت نخبگان مورد توجه قرار گیرد

استاندار زنجان، با بیان اینکه منسجم نیستیم و به جلسات اهمیت داده نمی شود، گفت: بدون توجه به پژوهش، فناوری و علم نمی‌شود به توسعه رسید.

حقیقی با بیان اینکه باید فرهنگ و گفتمان غالب جلسات با محوریت فناوری و پژوهش باشد، افزود: از علم و دانش به روز استفاده شده و قابلیت عملیاتی شدن باشد.

وی بر لزوم برگزاری جلسات با حضور اساتید دانشگاهی و علمی که نخبگان استان هستند تاکید کردو گفت: باید از ظرفیت علمی اساتید استفاده شود.

 

نقشه راه توسعه زنجان تهیه شده است

استاندار زنجان، بر لزوم توجه به مقوله پژوهش تاکید کرد و گفت: در جلسات علمی و پژوهشی باید با دل و جان حضور داشته باشیم و گام های اساسی برداشته شود.

حقیقی تاکید کرد: پژوهش، آموزش، فناوری و نو آوری چهار اصل و آیتم مهم از ۱۲ اصل رقابت جهانی است و دنیا براساس این رقابت جهانی می چرخد و توسعه بر این اصل‌ها است و باید جلسات با خروجی بسیار خوبی برای این چهار اصل مهم برگزار شود.

وی با بیان اینکه نقشه راه توسعه استان در سالجاری تهیه شده است، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی نتوانستند این نقشه راه را اجرا کنند و باید نخبگان علمی و اساتید دانشگاهی برای اجرای نقشه راه توسعه به مدیران کمک کنند.

 

استفاده از ظرفیت نخبگان برای انجام پژوهش‌های معدنی

استاندار زنجان گفت: نباید از دانشگاه و دانشگاهیان فاصله بگیریم چرا که باعث می شود برنامه ها کیفیت لازم را نداشته باشند.

حقیقی  تصریح کرد: باید اساتید دانشگاهی به پژوهش در حوزه های مختلف ورود کرده و به توسعه همه جانبه کمک کنند.

وی با بیان اینکه زنجان معادن غنی بسیار خوبی دارد، افزود: جوانان زیادی در حوزه معدن و زمین شناسی تحصیل می کنند که باید از ظرفیت این نخبگان معدنی برای انجام پژوهش های معدنی استفاده شود.

عناوین برگزیده