تاریخ: ۲۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سود ۱۰ درصدی این شرکت در جیب سهامداران

سال 98 «سصفها» و 1016 ریال سود

می متالز - سال گذشته با افزایش قیمت سیمان، «سصفها» نیز به درآمدهای مطلوبی دست یافت که بیشتر از رشد هزینه ها بود و حاشیه سود شرکت را بالا برد.
سال 98 «سصفها» و 1016 ریال سود

به گزارش می متالز، گزارش حسابرسی شده صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98 شرکت «سیمان اصفهان» نیز منتشر شد تا این شرکت نیز مهیای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شود.
مجمعی که هیئت مدیره قصد دارد 10 درصد از سود خالص 212 میلیارد ریالی محقق شده (1016 ریال به ازای هر سهم) را بین سهامداران به عنوان سود نقدی، تقسیم کند.
درآمدهای عملیاتی این سیمانی در سال 98 رشد 41 درصدی داشت و از آن جایی که بهای تمام شده افزایش کمتری به خود دید، سود ناخالص افزایش 71 درصدی را تجربه کرد.


مقدار فروش انواع محصولات نسبت به سال 97 اندکی رشد داشته و افزایش نرخ ها بیشترین اثر را بر رشد درآمدها گذاشته است.
«سصفها» پیش بینی کرده در سال 99 با فروش مقداری بیشتر، به درآمد یک هزار و 914 میلیارد ریالی دست یابد که 21 درصد فراتر از درآمد فروش محقق شده در سال 98 است.
این شرکت چندین طرح در دست اجرا دارد که مهمترین آن، مدار بسته کردن آسیاب سیمان کوره ۵۰۰ تنی است که موجب افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت می شود.
در سال قبل 79 میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری ها و 34 میلیارد ریال درآمد متفرقه حاشیه سود بالاتری برای «سصفها» رقم زد. حاشیه سود خالص سال 97 حدود 10 درصد بود که در سال 98 به 13 درصد افزایش یافت.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده