تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۱۶۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی گمرک خبر داد:

واردات بیش از ۲ میلیون دستگاه موبایل به کشور

می متالز - لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته ۲ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۹۵ دستگاه موبایل وارد کشور شده است.
واردات بیش از ۲ میلیون دستگاه موبایل به کشور

به گزارش می متالز، «سید روح الله لطیفی» افزود: این واردات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه برابر شده و به عبارتی رشد ۱۷۸ درصدی را تجربه کرده است.

وی اظهارداشت: اخبار مجموعه وابسته به فروش موبایل را در کشور رصد می‌کردم دیدم از ابتدای سال چند سناریو را برای افزایش قیمت موبایل دنبال می‌کنند.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: سناریوی اول این بود که گفته می‌شد «واردات کاهش یافته پس باید موبایل را گران کرد.

وی افزود: سناریوی دوم این بود که قیمت ارز بالا رفته و موبایل در ایران ارزان تر از کارخانه است.

لطیفی بیان داشت: سناریوی سوم این بود که گفته می‌شد «محدودیت های در واردات موبایل است.

وی ادامه داد: با این سه سناریو در سه برهه زمانی و تکرار آن از سوی چند بزرگوار باعث شده قبل از اینکه بازار بخواهد واکنش نشان دهد آمار رسمی را اعلام کنیم که این موارد صحت ندارد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: حالا اگر برخی از فروشندگان یا کسانی که درگیر بازار موبایل هستند به دلیل افزایش قیمت ارز دنبال این هستند که قیمت‌ها را افزایش دهند یا موبایل‌ها را نخواهند بفروشند اتحادیه‌ها، وزارت صمت، تعزیرات حکومتی و غیره باید ورود پیدا کنند.

وی افزود: موبایل‌ها را با ارزی خریداری کرده اند که در آن زمان گران نبوده است.

لطیفی بیان داشت: در یک برهه‌ای هم به بهانه شیوع کرونا و اینکه مدارس و دانش آموزان از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند در نتیجه تقاضای مصرف موبایل نسبت به گذشته افزایش یافته به دنبال گران کردن موبایل بودند.

وی گفت: این موضوع برای ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت تا حدی قابل قبول است اما از خرداد به بعد نمی تواند قابل پذیرش باشد چون نیازی به خرید این گوشی ها حتی از سوی مدارس و دانش آموزان هم نبوده چرا که هرکسی نیاز داشته از قبل تهیه کرده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: این حرف و حدیث ها تنها بهانه ای برای افزایش قیمت موبایل در کشوراست.

عناوین برگزیده