تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۱۶۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس حقوق بین‌الملل:

تحریم‌های آمریکا تولید کشور را هدف قرار داده است

می متالز - استاد حقوق بین الملل دانشکده روابط بین الملل با تاکید بر چهار روند تحریمی آمریکا درحوزه‌های اقتصادی، سیاسی، تولید، نهادهای مالی و حمل ونقل، گفت: تحریم‌های آمریکا روند تولید کشور را هدف قرار داده است که این موضوع بخش دولتی یا خصوصی نمی‌شناسد.
تحریم‌های آمریکا تولید کشور را هدف قرار داده است

به گزارش می متالز، سید حسین سادات میدانی عصر دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه با معاون اول رییس‌ جمهوری گفت: حداقل چهار روند تحریمی را مشاهده می‌کنیم روند اول تحریم‌های اقتصادی و روند دوم تحریم‌های سیاسی است یعنی از ماهیت اقتصادی کاسته شده و بر مشروعیت‌زدایی تمرکز شده است و تحریم سپاه، رهبری و مقامات سیاسی کشور افزایش می‌یابد.

این کارشناس حقوق بین الملل افزود: روند دیگر تحریم‌ها مورد هدف قرار دادن  تولید در کشور است که بخش خصوصی و دولتی نمی‌شناسد. روند چهارم تحریم‌ها تمرکز بر نهادهای مالی و خطوط حمل و نقلی است که در ماه‌های گذشته شرکت کشتیرانی تحریم شد.

سادات میدانی اظهار داشت: ممکن است تحریم‌های کنونی آمریکا که توسط رییس‌ جمهوری انجام شده، تبدیل به قانون کنگره شود. ۱۴۴ تحریم جدید علیه ایران انجام شده که ۸۹ مورد بعد از گام‌های کاهش تعهدی ایران بوده است. همچنین احتمال افزایش درج نام افراد در لیست‌های تحریمی آمریکا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس نظام تحریمی آمریکا امکان معاملات انسان‌دوستانه برای افراد وجود دارد مگراینکه آن افراد در لیست تروریستی نباشند. سال قبل بانک مرکزی را در لیست تروریستی قرار دادند که موجب شده استفاده از نظام کشتیرانی قابل استفاده نباشد.

عناوین برگزیده