تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۱۶۷۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاطم در آسیایی ها در پی آشفتگی روابط چین و آمریکا

می متالز - افزایش نگرانی ها از روابط میان آمریکا و چین از یک سو و افت شاخص های وال استریت از سوی دیگر، موجب کاهش شاخص ها در بازارهای آسیایی شد.
تلاطم در آسیایی ها در پی آشفتگی روابط چین و آمریکا

به گزارش می متالز، بازارهای آسیایی در معاملات امروز با روند منفی همراه شدند در حالی که افت قیمت نفت نیز در بازارهای معاملاتی به ثبت رسید.

این در حالی است که اعمال محدودیت های جدید در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ موجب شد، این منطقه به مرز هشدار برسد.

در این میان، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با کاهش ۱.۲ درصدی همراه شد و نیکی ژاپن نیز کاهش ۰.۹ درصدی را از خود به جای گذاشت و بازار چین نیز نسبت به روزهای گذشته با روند منفی همراه شد.

روند کاهشی در بازارهای آسیایی زمانی ایجاد شد که وال استریت تصمیم گرفت با تشکیل صف های فروش، رعب و وحشت بیشتری را در بازراهای جهانی ایجاد کند در حالی که کارشناسان معتقدند اعمال محدودیت در کالیفرنیا، اصلی ترین دلیل ترس وال استریت محسوب می شود .به این ترتیب، با دستور فرماندار کالیفرنیا، تمامی رستوران ها، سالن های سینما و تئاتر تعطیل شده اند.

این در حالی است که، در بازار اروپا نیز شاخص آتی یورواستاکس با افت ۱.۸ درصدی رو به رو شد و شاخص آتی فوتسی لندن هم ۱.۵ درصد منفی شد در حالی که شاخص آتی اس اند پی همانند روز گذشته کاهش ۰.۹ درصدی را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، کارشناسان معتقدند تیره شدن روابط چین و آمریکا در پی اظهار نظر وزیر امور خارجه ایالت متحده عمیق تر شده است و این روند بازارها را نسبت به آینده تجاری خود ناامید کرده است.

ویشنو وارتان، مدیر اقتصادی بانک میزو در سنگاپور در این خصوص اظهار داشت: این تنش ها تنها میان آمریکا و چین نیست، بلکه با عدم رابطه اقتصادی و سیاسی و تجاری میان این دو کشور بسیاری از کشورهای دیگر هم به طور ناخودآگاه روابط تجاری نخواهند داشت و این مسیر ، اقتصاد جهانی را فلج می کند.

به این ترتیب در بورس چین نیز شاخص شانگهای با کاهش ۱.۱ درصدی همراه شد در حالی که طی آخرین آمار منتشر شده میزان واردات و صادرات چین در ماه ژوئن همخوان با پیش بینی کارشناسان بوده است و میزان خرید سنگ آهن در چین در ماه گذشته بسیار چشمگیر بوده است.

عناوین برگزیده