تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۱۷۰۷۵
سرویس خبر : انرژی
حیدری:

استان کرمانشاه ظرفیت بهره‌برداری ۷ میلیارد متر مکعب آب را دارد

می متالز - نماینده مردم گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس، گفت: استان کرمانشاه امکان ذخیره و بهره‌برداری از ۷ میلیارد متر مکعب آب را دارد، اما از این ظرفیت ذخیره بسیار بزرگ تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بهره برداری شده است.
استان کرمانشاه ظرفیت بهره‌برداری ۷ میلیارد متر مکعب آب را دارد

شهریار حیدری

به گزارش می متالز، شهریار حیدری نماینده مردم گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه با اقلیم منحصر به فرد همواره چهارفصل را همزمان دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سامانه گرمسیری باید زودتر اجرایی شود تا آب در زمین‌های کشاورزی جریان پیدا کند، تصریح کرد: تمام شهرستان‌های نوار مرزی می‌توانند در کنار طرح گرمسیری اشتغالزایی داشته باشند‌.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در زمینه اجرای این طرح تاخیر دارد و مقصر است، افزود: پس از نطق میان دستور من در صحن مجلس کارگروهی ایجاد شده تا مشکلات سامانه گرمسیری را پیگیری و حل کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه سامانه گرمسیری یکی از ظرفیت‌های مهم استان کرمانشاه است، ادامه داد: مقرر شده تا در نتیجه اجرای سامانه گرمسیری ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی منطقه از این آب بهره‌مند شوند، درحال حاضر این میزات کمتر از چند هزار هکتار است.

نماینده گیلانغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمانشاه امکان ذخیره و بهره‌برداری از ۷ میلیارد متر مکعب آب را دارد، بیان کرد: از این ظرفیت ذخیره بسیار بزرگ تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بهره برداری شده، یعنی حدود ۵ میلیارد مترمکعب دیگر ظرفیت وجود دارد.

عناوین برگزیده