تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۱۷۲۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار، هفته آینده از سرگیری می‌شود

می متالز - فرماندار گیلانغرب گفت: صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار در این شهرستان با پیگیری‌های انجام شده توسط مسوولان و پس از تمدید صدور مجوز فعالیت تاجران و بازرگانان عراقی توسط گمرک این کشور، از هفته آینده از سرگیری می شود.
صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار، هفته آینده از سرگیری می‌شود

به گزارش می متالز، کوروش محمودیان روز چهارشنبه افزود: با پیگیری های استاندار کرمانشاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد پس از حضور نخست وزیر عراق در روز شنبه هفته جاری در مرز مندلی - سومار و صدور دستور مجوز بازگشایی از طرف نخست وزیر عراق، در مرحله اول به مدت ۲ روز در هفته شاهد فعالیت و صادرات کالا از بازارچه سومار می باشیم.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای بازگشایی مجدد مرز سومار از طرف جمهوری اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: در مرحله نخست در طول یک هفته تعداد ۵۰۰ کامیون کالا از مرز سومار به کشور عراق صادر می شود.

فرماندار گیلانغرب گفت: امید است به زودی شاهد فعالیت تمام وقت بازارچه و به اوج رسیدن فعالیت‌های آن به مثابه سال‌های گذشته باشیم و از قبل آن مردم منطقه و کل کشور متنعم شود.

محمودیان افزود: بازارچه سومار طی پنج ماه گذشته و از اوایل اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از طرف عراق تعطیل شده بود.

وی گفت: در سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیون دلار در ۱۰۰ نوع از بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

عناوین برگزیده