تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۱۱۷۲۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل پتروشیمی نوری تاکید کرد:

پارازایلین و بنزن در چنگ "نوری"

می متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری با حضور ۸۴/۸ درصدی سهامداران در محل پژوهشگاه ملی صنعت نفت برگزار شد.
پارازایلین و بنزن در چنگ "نوری"

نوری

به گزارش می متالز، تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری به میزان تولید شرکت اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۸ میزان تولید به حدود ۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۰۰ تن رسید که ۹۷ درصد ظرفیت اسمی را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: میزان فروش در سال ۹۸، به ۲۴۴۵۲ میلیارد تومان رسیده و روندی صعودی را تجربه کرده بیشتر بخاطر افزایش نرخ ارز و افزایش تولید با ارزش‌تر بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری به میزان ۴۳۳۸ هزار تنی تولید در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ علی رغم اینکه تولید با سال‌های قبل اختلاف چندانی نداشت اما؛ در سه محصول اصلی و سودده این شرکت و با اجرای پروژه ها، به رکورد ۶۵۸ هزار تنی پارازایلین دست یافته و در سه ماهه سال ۹۹ نیز این رکورد با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، شکسته شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۸ موفق به شکستن رکورد تولید بنزن نیز شده و در سه ماهه سال ۹۹ با اصلاحات و پروژه‌های اصلاحی ۵ تا ۷ درصد تولید بنزن افزایش یافت. دلیل این موفقیت‌ها قیمت تمام شده بالای ۹۰ درصدی نرخ خوراک بوده که با تلاش‌های صورت گرفته، سنگین‌تر و باکیفیت‌تر ارائه شده است.

صانعی همچنین به ۵۵۹ دلار قیمت هر تن از این محصول نیز اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۸ عدد طراحی ۵۴۹ دلار به ثبت رسید که البته ارتباطی به افزایش نرخ ارز نداشته و به دو پارامتر کیفیت بالای خوراک و تولید بهینه محصولات با افزایش پروژه‌ها بستگی دارد.

نوری

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری همچنین میزان سود ناخالص شرکت در سال ۹۸ را ۳۰۰ درصد افزایشی دانست و گفت: سود عملیاتی ۱۰۰ درصد و سود خالص نیز ۶۰ درصد افزایشی بوده است.

وی اضافه کرد: سودعملیاتی نشان دهنده بنیادی بودن شرکت بوده و گواهی می‌دهد ۲۸۰۰ میلیارد تومان سود جمع کرده همگی حاصل عملیات ذاتی شرکت است. این سهم بنیادی و وابسته به تولید خود عمل می‌کند.

صانعی در خصوص کاتالیست‌های شرکت نیز گفت: تمام کاتالیست‌های نوری داخلیسازی شده که در تدوام تولید بسیار تاثیرگذار بوده و با حمایت شرکت‌های دانش بنیان، ۸ کاتالیست داخلی سازی شده و ظرف دو هفته قابلیت آماده سازی و رقابت با نمونه‌های خارجی خود را داراست.  

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری در خصوص برنامه‌های آتی و عملیاتی مدیریت استراتژیک شرکت، عنوان کرد: تکمیل و راه اندازی پروژه هنگام، برگزاری ناقصه پروزه زیروفلدینگ، افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی، پیاده سازی مدیریت تکنولوژی و اضافه شدن محصول آروماتیک سنگین به سبد فروش صادراتی از جمله برنامه‌های آتی نوری درسال پیش روست.  

صانعی در پایان اضافه کرد: سال گذشته سختی‌های بسیاری داشت، ولی با همکاری اعضای نوری و مدیران موثر پتروشیمی خلیج فارس موفق به کسب ۹۷ درصد ظرفیت اسمی و ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص بودیم، امید می‌رود در سال ۹۹ نیز مسیر پیشرفت واحد با شرایط بهتر، اجرای پروژه و تولید حداکثری سود خوبی را برای سهامداران به همراه داشته باشد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد