به گزارش می متالز، محمدمهدی نادری معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درخصوص ورود شرکتهای زیرمجموعه به بورس گفت: اقدامات موردنیاز جهت عرضه سهام شرکتهای کشتیرانی "والفجر" و "سرمایهگذاری کشتیرانی" در بازارسرمایه در حال انجام بوده و مراتب درخواست به فرابورس ایران گزارش شده است.
معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره نرخ دلاری حمل هر تن کالای فله ادامه داد: متوسط نرخ حمل هر تن کالای فله در حال حاضر به ۲۷/۱۱ دلار رسید که میانگین نرخ حمل هر تن کالای فله در سال مالی گذشته ۲۱/۱۴ دلار بوده است.
نادری درباره عدم افزایش حجم عملیات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال مالی ۹۸ خاطرنشان کرد: عدم افزایش حجم عملیات گروه ناشی از عوامل مختلفی از جمله تحریمهای شدید دولت آمریکا، کاهش حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۱۹ و آثار ناشی از ویروس کرونا بوده است.
معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به میزان بدهی ارزی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: بدهی ارزی گروه در حال حاضر در حدود ۱.۳ میلیارد دلار است. در خصوص ریالی شدن تسهیلات ارزی نیز با توجه به اینکه وامهای اخذشده ارزی است میبایست با ارز مربوطه نیز تسویه شود امکانپذیر نخواهد بود.
وی در پایان نیز درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها اظهار کرد: این شرکت و شرکتهای تابعه هیچ گونه برنامهای جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییهای خود ندارند.