تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۱۷۲۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

الگوبرداری کورکورانه معضل اصلی اشتغال در یزد

می متالز - فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: ۶۴ درصد از فارغ التحصیلان یزد بیکار هستند در حالی که یزد دومین استان معدنی و اولین استان در حوزه تنوع مواد معدنی ایران است.
الگوبرداری کورکورانه معضل اصلی اشتغال در یزد

به گزارش می متالز، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به ظرفیت بالای معدنی استان یزد گفت: این استان رتبه نخست را در تنوع معادن به خود اختصاص داده و دومین استان معدنی ایران است.

او افزود: قرارگاه خاتم الانبیا تا کنون ۳۵ پروژه عظیم را در یزد کلید زده که ۱۰ پروژه آن در دست اقدام است و عمده آن‌ها در بخش صنعت و معدن صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با برشمردن معادن فعال در یزد افزود: پنج میلیارد تن ظرفیت معادن یزد شناسایی شده که تنها دو میلیارد آن به بهره برداری رسیده است.

به گفته محمد، تقریبا تمامی کارگران شاغل در حوزه معادن یزد از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شوند، در حالی که ۶۴ درصد فارغ التحصیلان استان بیکار هستند.

او تصریح کرد: بیکاری بالای تحصیل کنندگان یزدی نشانگر نبود الگوی مساله محور در استان است.

دکتر محمد از آغاز پروژه‌های کارشناسی اکتشافی و اطلاعاتی در یزد خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد یک الگوی جوشیده از استان برای رفع مسائل و مشکلات داخلی از جمله اشتغال و نیز رشته‌های تحصیلی مرتبط با ظرفیت‌های استان هستیم.

عناوین برگزیده