تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۱۷۴۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضە سیمان در بازار متعادل می شود

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان گفت: با تدابیر اندیشیدە شدە عرضە سیمان در سطح بازار استان متعادل می شود.
عرضە سیمان در بازار متعادل می شود

به گزارش می متالز، خالد جعفری اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد ناهماهنگی هایی در توزیع و عرضه سیمان در سطح استان بودیم.

وی افزود: افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان کە مصوب وزارت صمت بود و افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل مشکلاتی در عرضه پدید آورده کە با صحبت های انجام شده با مدیر کارخانه بیجار قرار شد عرضه این محصول افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان  خاطرنشان کرد: در گذشته کارخانه سیمان تولید خود را به عوامل عمده فروش واگذار می کرد که از این پس باید به مصالح فروشان داخل شهرها نیز داده شود تا اجرای پروژه ها با مشکل مواجه نشود و با این تصمیمات مطمئنا عرضه سیمان در بازار عادی خواهد شد.

ضرورت افزایش نظارت بر بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت ها

جعفری همچنین ضرورت افزایش نظارت بر بازار را امری لازم دانست و گفت: به دلیل تغییر تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی کالاها افزایش قیمت داشته اند وباید نظارت ها در بازار تقویت شود تا اجناس گرانتر از قیمت مصوب عرضه نشود.

وی اظهار کرد: در سالجاری۲۶ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از اصناف و فروشگاهها انجام شده که ۹۰۰ مورد تخلف احراز و برای آنان تشکیل پرونده شده است و باید این بازرسی ها مداوم و جدی تر انجام گیرد.

عناوین برگزیده