تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۱۷۴۳۳
سرویس خبر : زمین شناسی

ادامه تدارکات چین برای اعزام کاوشگر به کره مریخ

می متالز - شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) اعلام کرد که موشک چانگ ژنگ ـ 5 که قرار است اولین کاوشگر چینی برای اکتشاف مریخ را به مدار زمین و مریخ برساند، به پایگاه فضایی ونچانگ در جزیره هاینان منتقل شده است.
ادامه تدارکات چین برای اعزام کاوشگر به کره مریخ

به گزارش می متالز، در اطلاعیه منتشره گفته می شود:"در تاریخ 17 ژوئیه و پس از اتمام کلیه کارهای آزمایشی در بخش  فنی به پایگاه فضایی ونچانگ، موشک چانگ ژنگ ـ 5 درحالت عمودی  به سکوی پرتاب رسانده شد. پیش بینی می شود که پرتاب اولین کاوشگر چینی برای اکتشاف مریخ بنام "Tianwen-1" در بازه زمانی از نیمه دوم ژوئیه تا نیمه اول اوت صورت بگیرد".

 

پیش از این  کاوشگر "Tianwen-1" نیز به سکوی پرتاب تحویل رسانده شده بود. به گفته رسانه های چینی، ممکن است این پرتاب فضایی تا اوایل 23 ژوئیه انجام شود. طبق محاسبات اولیه، این کاوشگر برای رسیدن به سطح سیاره مریخ به هفت ماه زمان نیاز دارد ؛ در صورت موفقیت این ماموریت، کاوشگر داده های دریافتی را در سال 2021 به زمین می فرستد.

مأموریت برنامه ریزی شده شامل رسیدن به مریخ و چرخش در مدار آن، فرود و حرکت در سطح سیاره سرخ است. در صورت موفقیت، دانشمندان قادر به بررسی جو، توپوگرافی، ویژگی های زمین شناسی و ویژگی های میدان مغناطیسی این سیاره خواهند بود که کمک خواهد کرد تا سرنخی درباره منشا و سیر تکامل مریخ و کل منظومه شمسی به دست آید.

هدف اصلی این مأموریت،  یافتن علائم احتمالی حیات در مریخ و همچنین کمک به دانشمندان در درک این لست که آیا شرایط در این سیاره ممکن است در آینده تغییر کند تا مریخ برای زندگی انسان مناسب شود.

عناوین برگزیده