تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۱۱۷۵۷۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش تقاضای فولاد با تغییر فعالیت BP به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

می متالز - انتظار می‌رود که با تغییر فعالیت BP، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نفت در جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، تقاضای فولاد افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
افزایش تقاضای فولاد با تغییر فعالیت BP به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش می متالز، شرکت BP اخیرا پس از فروش دارایی‌های واحد پتروشیمی خود به شرکت انگلیسی مواد شیمیایی Ineos اعلام کرد که واگذاری دارایی‌های خود به ارزش 5 میلیون دلار را به هدف واگذاری 15 میلیون دلاری خود افزوده است.

با این واگذاری، شرکت BP می‌تواند سرمایه خود را به سمت احداث حوزه‌های جدید کسب و کار مانند انرژی تجدیدپذیر هدایت کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2050، انتشارات کربنی خود را به صفر برساند.

طبق داده‌های سازمان زمین‌شناسی آمریکا، حدود 71 تا 79 درصد از ساختار توربین‌های بادی از فولاد و محصولاتی مانند لوله و پلیت فولادی تشکیل شده است و حدود 5 تا 17 درصد این سازه‌ها را نیز آهن تشکیل می‌دهد. این محصولات شامل دکل توربین، روتور (چرخانه) و ناسل (محفظه بالای دکل که تجهیزات تولید انرژی را در خود جای می‌دهد) و همچنین قطعاتی ساخته شده از فولاد الکتریکی می‌شود که به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

شرکت BP بر این باور است که انرژی تجدیدپذیر یکی از منابع انرژی با بالاترین سرعت رشد است و انتظار می‌رود سهم این منابع در انرژی اولیه از 4 درصد در سال 2019 با نرخ رشد سالانه 6/7 درصد تا سال 2040 به 15 درصد جهش یابد. همچنین انتظار می‌رود که انرژی تجدیدپذیر تا سال 2040 به بزرگ‌ترین منبع تولید برق تبدیل شود، به ویژه در آسیا که انتظار می‌رود هند، چین و سایر کشورهای منطقه سهم تقریبا 50 درصدی در رشد تولید برق از منابع تجدیدپذیر داشته باشند.

شرکت BP در حال حاضر در آمریکا از 11 نیروگاه بادی در سطح دریا بهره‌برداری می‌کند و سهم مالکیت خود را در شرکت انرژی خورشیدی Lightsource BP به 50 درصد افزایش داده است.

عناوین برگزیده