تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۷۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم ۲۳ درصدی «شپاس» از بازار قیر

می متالز - مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد به پرسش‌های مطرح شده درباره فعالیت‌های این شرکت در سامانه کدال پاسخ گفت. نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را در ادامه بخوانید.
سهم ۲۳ درصدی «شپاس» از بازار قیر

به گزارش می متالز، حسین نیکخواه در خصوص دلیل کاهش تولید شرکت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ گفت: سهمیه‌های قیر تهاتری مورد مصرف در بازارهای داخلی به دلیل تغییرات در قانون بودجه کل کشور و زمان ابلاغ قانون در سال‌های مذکور و همچنین زمان درخواست برداشت محصول نسبت به سال‌های قبل از آن به خصوص سال‌های ۹۵ و ۹۶ کاهش یافت و در نتیجه سهم کلی شرکت از بازار نیز کاهش یافت. در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای اولین بار میزان وزنی فروش صادراتی شرکت از میزان فروش داخلی پیشی گرفت. هر چند فروش محصول در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از لحاظ ریالی کیفی‌تر بوده است، با این وجود میزان تولید محصول که ارتباط مستقیم با میزان فروش داشته، کاهش یافته است.

وی همچنین در مورد سهم این شرکت از بازار قیر کشور اظهار کرد: سهم شرکت نفت پاسارگاد بر اساس معاملات بورس کالای ایران در سال ۹۸ در مجموع ۲۳ درصد است.

نیکخواه ادامه داد: مقاصد صادراتی شرکت نفت پاسارگاد کشورهای هند، امارات، عمان، قطر و مالزی هستند و بازارهای هدف صادراتی در سال ۹۹ نیز کشورهای آفریقایی، چین و جنوب شرق آسیا، هند و امارات هستند.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: آخرین نرخ فروش ارز در سامانه نیما مورخ ۱۱ /۳ /۹۹ به درهم ۴۸۰۱۰ ریال معادل دلاری ۱۷۷۰۰۰ ریال توسط هرمز پاسارگاد انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های شرکت جهت کاهش ریسک تولید و جایگزین کردن آن با محصولات جدید نیز گفت: این شرکت قصد دارد با حضور در بازارهای صادراتی و افزایش فروش در ترم‌های مختلف این برنامه را عملیاتی کند.

نیکخواه در پاسخ به این سوال که برای سال ۹۹ چه میزان تسهیلات مالی و با چه نرخی پیش‌بینی شده است، توضیح داد: با توجه به سررسید شش ماهه اقساط تسهیلات دریافتی، حداکثر اعتبار قابل دریافت مد نظر مدیریت شرکت است. همچنین هزینه‌های مالی معادل نرخ رایج سیستم بانکی است.

عناوین برگزیده