تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۱۷۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسمی با حضور مسوولین کشوری و استانی انجام شد؛

تجلیل از ۱۸ واحد نمونه صنعتی و معدنی در استان سمنان

می متالز - در مراسمی با حضور مسئولین کشوری و استانی از ۱۸ واحد نمونه صنعتی و معدنی استان سمنان تجلیل شد.
تجلیل از ۱۸ واحد نمونه صنعتی و معدنی در استان سمنان

به گزارش می متالز، علی تشنه دل در آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان که با حضور استاندار سمنان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و مدیران استانی و واحدهای تولیدی استان برگزار شد، با اشاره بر اینکه واحدهای نمونه و برتر استان با ۱۲ شاخص موردارزیابی قرار گرفتند، گفت: نداشتن بدهی معوق، میزان تولید، میزان فروش، سود عملیاتی، تعداد نیروی انسانی، تحصیلات نیروها، مشتری مداری و ... از شاخص های مورد بررسی در این ارزیابی بود.

وی تنوع محصولات صادراتی و نیل به اقتصاد دانش بنیان را لازمه داشتن سیاست تجاری دانست و تصریح کرد: تقویت قدرت تولید ملی و رقابت آن با بخش های خارجی و گسترش صادرات لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرکتهای آریا ترانسفو شرق و قدرت، آسیا لنت، الگانت، فروسیلیس، کلران، رویان دارو، داروسازی ثنامد، شیمیایی انرژی، سیمان شاهرود، صالح گچ، کندر، نقش جبه پارس، هدیش سبز پارسه، سیم و کابل دامغان، پاسارگاد صنعت باطری، و املاح معدنی ایران از واحدهایی هستند که به عنوان واحدهای برگزیده استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تشنه دل اضافه کرد: همچنین شرکت پرشیا اروپا بعنوان طرح نمونه انتخاب که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.

وی افزود: در این آئین رستم سعدالهی به عنوان پیشکسوت بخش صنعت برگزیده و از وی تقدیر شد.

تشنه دل گفت: روز صنعت و معدن فرصت مناسبی است تا از فعالان عرصه تولید، صنعتگران و معدنکارانی که با وجود تمامی مشکلات در جهت رونق تولید تلاش می کنند تقدیر شود و در شرایطی که قرار داریم با توجه به وجود بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه، عرصه بسیار تنگ بر تولید کنندگان شده است و در این وضعیت وقتی شرکتی به عنوان واحد نمونه انتخاب می شود بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به روند انتخاب واحدهای نمونه در استان افزود: در این فرآیند، ۹۵ واحد تولیدی در فراخوان مربوطه شرکت نموده که ۳۶ واحد تولیدی موفق شدند فرم های مربوطه را تکمیل و به دبیرخانه کمیته انتخاب واحدهای نمونه ارائه دهند و طی ارزیابی صورت گرفته در نهایت ۱۷ واحد به عنوان واحد نمونه و برتر و یک طرح صنعتی و معدنی نیز به عنوان طرح نمونه انتخاب شدند که در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

عناوین برگزیده