تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۱۷۶۸۴
سرویس خبر : انرژی

ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها از طریق تاسیسات مناطق نفت‌خیز

می متالز - معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید از اجرای طرح مدیریت یکپارچه میعانات گازی پارس‌جنوبی و ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها از طریق تاسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.
ارسال نفت سنتزی به پالایشگاه‌ها از طریق تاسیسات مناطق نفت‌خیز

به گزارش می متالز، فرخ علیخانی گفت: میعانات گازی پارس‌جنوبی برای مصرف پالایشگاه‌های داخلی و پتروشیمی‌ها توزیع می‌شود، ولی با توجه به حجم تولیدات آنها مازاد میعانات را باید مدیریت می‌کردیم که یکی از گزینه‌ها ترکیب آن با نفت‌خام و تولید نفت سنتزی برای خوراک پالایشگاه‌ها بالاخص پالایشگاه اصفهان بود.

علیخانی افزود: به این منظور طی یک ماه گذشته نشست‌های مشترکی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش و پخش تشکیل شد و ترکیب نوع نفتی که قرار بود خوراک پالایشگاه‌ها شود مشخص شد.

وی ادامه داد: در بخش اجرا نیز تیمی متشکل از نظارت بر تولید و امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره تشکیل شد و کار اجرا را به عهده گرفتند که مقرر شد سنتز نفت در منطقه بهرگان انجام شده و از طریق خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب به پالایشگاه اصفهان ارسال شود. معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: این کار بزرگ در کمتر از یک ماه انجام شد و اکنون به شرایط پایداری رسیده‌ایم و در نظر داریم چنین اقدامی را برای پالایشگاه آبادان انجام دهیم.

عناوین برگزیده