تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۱۷۷۰۷
سرویس خبر : انرژی

لزوم نظارت بر بازار مواد اولیه پلیمری

می متالز - ثبت فاکتور به عنوان پیش‌شرط تخصیص سهمیه خرید مواد اولیه می‌تواند رویکردی مناسب برای نظارت و کنترل بازار مواد اولیه پتروشیمی در سامانه افق باشد که در صورت اجرای صحیح، مانع فعالیت شرکت‌های زیرپله‌ای شود.
لزوم نظارت بر بازار مواد اولیه پلیمری

به گزارش می متالز، در همین راستا، رئیس هیات مدیره مجتمع پلاستیک طبرستان، در خصوص ضرورت مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت در صنعت پلیمر و پلاستیک گفت: گاهی کسانی که اسناد آنها دارای مشکلات زیادی است، قدرت بیشتری دارند که باید آنها را از طریق نظارت بر تراکنش‌ها یا بررسی خرید شرکت‌ها، کنترل کرده و با فساد مقابله کرد. 

محمد‌علی گلستانی ادامه داد: عده‌ای هنوز فاکتورهای خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند و عده‌ای هم تنها با ثبت یک فاکتور مشمول دریافت سهمیه شدند، در چنین شرایطی تولیدکنندگانی مانند ما چطور می‌توانیم در این بازار رقابت کنیم.

 وی افزود: در صنایعی مثل صنعت پلیمر و پلاستیک بسیاری از شرکت‌های پلاستیک به صورت زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند یا بیش از 50 درصد مواد آنها زیرپله‌ای است. از سویی باید برای اینکه این صنعت رشد کرده و روی ریل باشد، معافیت‌های مالیاتی قانونی را به این صنعت تخصیص داد.

عناوین برگزیده