تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استخراج سنگ بوکسیت ممنوع

می متالز - منابع طبیعی با طرح شکایت توانست ضمن جلوگیری ازاستخراج سنگ بوکسیت از معادن سمنان، بهره بردار را مکلف به رفع آلایندگی از منطقه کند.
استخراج سنگ بوکسیت ممنوع

به گزارش می متالز، به دنبال نگرانی جوامع محلی از تخریب منطقه تاش در سمنان به دلیل برداشت سنگ بوکسیت برنامه روی خط خبر رادیو سلامت این موضوع را پیگیری کرد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه درحال حاضر استخراج سنگ بوکسیت متوقف شده است گفت: فعالیت کنونی بهره بردار درحد، جابه جایی سنگ هایی است که در گذشته استخراج کرده و طبق قانون دیگر اجازه برداشت سنگ را ندارد.


جعفر مرادی حقیقی با اشاره به کاربرد سنگ بوکسیت در صنایع آلومینیومی افزود: توجه به پیوست های زیست محیطی در معدنکاری ضروری است و بهره بردار سنگ بوکسیت، ملزم به اجرای طرح های آبخیزداری شده است.


پیش تر دادگستری شاهرود گفته بود: معدن بوکسیت درشرایط فعلی تعطیل و اجازه برداشت ندارد اما اعلائم تعطیلی آن نیاز به استعلام از دستگاه های مربوطه چون منابع طبیعی دارد.

دراین باره مرادی حقیقی یادآور شد: منابع طبیعی با طرح شکایت توانست ضمن جلوگیری ازاستخراج سنگ، بهره بردار را مکلف به رفع آلایندگی از منطقه کند.


وی تداوم فعالیت بهره بردار سنگ بوکسیت راباعث ازبین رفتن پوشش گیاهی، فرسایش خاک و آلودگی آب دانست و دربرنامه روی خط خبر رادیو سلامت گفت:استخراج سنگ دراین منطقه توسط بیل مکانیکی انجام می شود.

گفته می شود درصورتی که فعالیت معدن بوکسیت سلامت و امنیت مردم منطقه را تهدید کند، دادگستری می تواند به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کند.

برنامه روی خط خبر هر هفته چهارشنبه به تهیه کنندگی محسن کریمی، سردبیری و اجرای فاطمه شهبازی، هماهنگی حمیدرضا ترحمی، صدابردار شیوا آقاجانیان و با حضور علی ابراهیمی خبرنگار، ساعت ۲۰ روی آنتن می رود.

عناوین برگزیده