تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۱۷۷۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارگزار بورس اعلام کرد:

پیش بینی عبور شاخص از خط مقاومت ۲ میلیونی در هفته آینده

می متالز - کارگزار بورس با بررسی وضعیت روزهای اخیر بازار سرمایه، پیش بینی کرد از فردا بازار متعادل و شاخص بورس هفته آینده قادر به عبور از خط مقاومت ۲ میلیون واحدی شود.
پیش بینی عبور شاخص از خط مقاومت ۲ میلیونی در هفته آینده

به گزارش می متالز، احمد اشتیاقی مدیرعامل کارکزاری بانک آینده درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه و پیش بینی آینده گفت: شاخص بورس امروز نسبت به دیروز با فشار کمتری منفی خواهد بود و انتظار می رود از فردا، متعادل و تا پایان هفته به روند صعودی ادامه دهد.

وی افزود: شاخص تا هفته گذشته با توجه به ورود نقدینگی در سهام بزرگ و بنیادی، روند صعودی در پیش گرفت و برای مدتی با افزایش غافلگیرانه‌ای همراه بود اما منجر به ایجاد نگرانی در میان فعالان بازار و منتج به عرضه سهام بزرگ برای جلوگیری از رشد بیشتر شاخص بورس و افزایش سهم‌ها شد.

این کارشناس ادامه داد: از چند روز گذشته تقاضا برای خرید سهام‌ بزرگ وجود نداشت و بیشتر فشار فروش و افزایش عرضه اینگونه سهام‌ رخ داد و منجر به اصلاح قیمتی و افت شاخص شد. به نظر می‌رسد فعلا" مشکلی وجود نبوده و خطری کلیت بازار را تهدید نمی‌کند.

اشتیاقی خاطر نشان کرد: در این میان در حالی فعالان بازار روز گذشته بیشتر به سمت سهم‌های کوچک رفتند که بازار همچنان جذاب بوده و کمتر سرمایه گذاری قصد خروج از این را دارد. معاملات روز گذشته بازار نشان داد نقدینگی ماندگار خواهد بود و فروشندگان سهام نقدینگی را از بازار خارج نکرده ه و به سمت دیگر سهام‌ حرکت می کنند.

وی افزود: بنابراین روند اصلاحی چند روز اخیر چندان جای نگرانی ندارد و به نظر می‌رسد نهایتا با اصلاح امروز، روند معاملات از فردا دوشنبه در برخی از سهام متعادل شود. انتظار می رود روند افزیشی هم تدریجی و آهسته باشد . نکته قابل توجه این است که سهام کامودیتی محور و دلاری نیاز چندانی به اصلاح ندارند و متعادل خواهند شد.

اشتیاقی ادامه داد: با این اوصاف شاخص در هفته جاری به هیچ عنوان از خط مقاومت دو میلیون واحدی عبور نخواهد کرد و در کانال یک میلیون و ٨٠٠ هزار واحدی نوسان خواهد داشت اما هفته آینده به سمت کانال دو میلیون واحد پیش خواهد رفت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده