تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۱۷۸۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی:

تشکیل ۷۸ پرونده تخلف کالاهای اولویت دار در استان مرکزی

می متالز - معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اعلام کرد: در سه ماهه اول امسال، ۷۸ پرونده تخلف در خصوص عرضه کالاهای اولویت دار در استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.
تشکیل ۷۸ پرونده تخلف کالاهای اولویت دار در استان مرکزی

به گزارش می متالز، محمدجواد قربانیان افزود: یکی از وظایف معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نظارت بر کالاهای اولویت داری است که هر هفته از سوی وزارت صمت به سازمان های صمت سراسر کشور ابلاغ می شود که در بازه زمانی سه ماهه اول سالجاری برنج، شکر، حبوبات، لوازم خانگی، خودرو مشمول این نظارت های ویژه بوده است.

وی اضافه کرد: ۲۷ فقره از پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلف کالای برنج است که در این راستا ۱۰۱ مورد بازرسی و ۳۶ شکایت مردمی تشکیل شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت مرکزی ارزش تخلف مربوط به کالای برنج در استان مرکزی را سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۱۷ پرونده در حوزه خرده فروشان و سایر موارد نیز در حوزه فعالیت عمده‌فروشان و انباردارها تشکیل شده است.

قربانیان گفت: ۲۵ پرونده مربوط به تخلف در عرضه انواع حبوبات است که در ۷۵ فقره بازرسی و ۹۹ شکایت مردمی پی گرفته شده است.

وی بیان کرد: ۱۸ فقره از پرونده‌های تخلف حبوبات در حوزه خرده‌فروشی و هفت مورد عمده فروشی است و ارزش ریالی تخلف در این بخش ۲۵۸ میلیون ریال ارزیابی می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت مرکزی افزود: یک پرونده در حوزه توزیع لاستیک، ۱۶ پرونده در حوزه توزیع لوازم خانگی و یک پرونده نیز در حوزه خودرو امسال در این استان تشکیل شد.

گفتنی است؛ بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۷ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده