تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۱۸۱۱۹

کفه ترازوی خسارات وارده، سنگین‌تر از تسهیلات کرونایی

می متالز پیش از شیوع کرونا شرکت راه‌آهن براساس حمایت از تولید داخل و توسعه اشتغال به منظور حمایت از تولیدات ریلی داخلی، توسعه ناوگان و خطوط ریلی را در دستور کار قرار داد و در این راستا کمیته مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داد. این اقدامات در حال حاضر در حال پیگیری است که اتصال بنادر جنوبی کشور بویژه چابهار و همچنین مرزهای خاکی همچون اردبیل و آستارا به شبکه ریلی از پروژه های مهم و در دست اقدام در این زمینه به شمار می روند.
کفه ترازوی خسارات وارده، سنگین‌تر از تسهیلات کرونایی

به گزارش می متالز، با شیوع کرونا اما طبق آماری که در انجمن شرکت های ریلی منتشر شده، بخش حمل و نقل ریلی مسافری تنها تا پایان بهار امسال، ۵۰۵ میلیارد تومان و حمل و نقل باری، ۱۰۰ میلیارد تومان از کرونا آسیب دیدند. بنابراین حمایت از شرکت ها و صنعت ریلی با این حجم از بازدهی، ضرورتی برای اقتصاد کشور و اقتصاد حمل ونقل محسوب می شود.

 

در این زمینه اعطای کمک بلاعوض تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای شرکت‌های ریلی بار و مسافر درخواست شد که دولت نیز حدود یک ماه قبل اعلام کرد ٩٤٠ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری و ریلی وابسته به حوزه مسافری اختصاص یافت.

در همین زمینه مدیرعامل شرکت توسعه حمل ونقل پارسیان در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: با شیوع کرونا و متضرر شدن شرکت های حمل ونقلی، میزان حمایت دولت از صنعت ریلی به عنوان یکی از مهمترین صنایعی که رشد کلی صنعت حمل ونقل و همچنین حفظ محیط زیست را به دنبال دارد، می تواند این صنعت را از رکودی که سایر صنایع را فرگرفته نجات دهد و با این اقدام، مشارکت بخش خصوصی و دولتی نیز افزایش یابد و امسال شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

ناصر بختیاری اضافه کرد: چراکه شیوع بیماری کرونا موجب شد مسافران قطار در نوروز امسال 90 درصد نسبت به نوروز 98 کاهش یابند. طبق آمار در این مدت 300 هزار بلیت قطار کنسل و ۹۱ میلیارد تومان پول بلیت قطار به مردم برگردانده شد. بنابراین برای رشد صنعت ریلی به سرمایه گذاری ها و تخصیص بودجه بیشتری نیاز داریم.

این در حالی است که روز ۲۷ اسفند ۹۸ مراسم برای بهره‌برداری از سومین بخش ناوگان تولید داخل در شرکت راه‌آهن برگزار شد و ۳۳۵ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل از محل این تفاهم‌نامه وارد ناوگان شد و گفته شده که ادامه آن هم در سال ۹۹ به شبکه ریلی وارد می‌شود. بنابراین با چنین رشدی و با توجه به نیاز کشور به صنعت ریلی، به کمک دولت به این صنعت در حال رشد می توان امیدوار بود اما اینکه رقم این کمک ها و نحوه پرداخت و شرایط آنها چگونه باشد تا منجربه رشد صنعت شود، هنوز بطور کامل بیان نشده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده