تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۱۸۱۶۲
احمد محمدی تشریح کرد:

تامین ۸۰ درصدی کالاهای مورد نیاز مناطق نفتخیز جنوب از داخل

می متالز - مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تامین ۸۰ درصدی کالا و مواد مصرفی این شرکت از تولیدات ملی و خرید ۲۵ درصد اقلام مصرفی از استان خورستان خبر داد.
تامین ۸۰ درصدی کالاهای مورد نیاز مناطق نفتخیز جنوب از داخل

به گزارش می متالز، احمد محمدی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را اعضای جدید خانواده صنعت نفت دانست و افزود: در تعامل با این بخش‌ها در کنار همکاری مستمر با سازندگان داخلی، بیش از ۸۰ درصد از کالا و مواد مورد نیاز این شرکت را بومی‌سازی کرده‌ایم، ۲۵ درصد اقلام مصرفی را از تولیدکنندگان استان خوزستان تامین می‌کنیم و این درحالیست که تنها ۵ درصد خرید مستقیم خارجی داریم که به معنای گامی بلند در خوداتکایی صنعت نفت ایران است.

محمدی در این‌باره گفت: با تلاش و تعامل سازنده توانسته‌ایم کالاها و تجهیزات کلیدی و پیشرفته صنعت نفت همچون پمپ‌های درون چاهی، مته و کالای حفاری، برخی از کالای ماشین‌آلات دوار، ابزار دقیق و مواد شیمیایی را که قبلا از منابع خارجی تامین می‌شد، بومی‌سازی کنیم و این دستاورد ملی از طریق تقویت و اصالت بخشیدن به پژوهش و تسهیم دانش فنی و عملیاتی با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان‌ ایرانی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه خوداتکایی و حداقل‌سازی اثر تحریم‌ها به یکی از اولویت‌های اصلی سازمان صنعت نفت در چند سال اخیر بدل شده است، افزود: در راستای سیاست‌گذاری‌های انجام شده در سطح کلان کشور برای برون رفت از شرایط تحریمی، بر سه محور  استمرار تولید ایمن و پایدار، اجرای طرح های توسعه‌ای اولویت دار برای ایجاد ظرفیت افزایش تولید در زمان برگشت به تولید حداکثری و حداکثر‌سازی ساخت داخل با تقویت بخش خصوصی ایرانی شامل پیمانکاران، سازندگان و شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپی، متمرکز شده‌ایم.

محمدی یادآور شد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و شرایط سخت کرونایی، با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مشارکت بخش خصوصی توانمند ایرانی، کوچکترین خدشه‌ای در جریان انرژی کشور بوجود نیامده است. همچنین طرح‌های اولویت‌دار افزایش و نگهداشت تولید موسوم به ۲۸ مخزن نیز، با مشارکت شرکت‌های داخلی در حال اجرا است که در نتیجه آن علاوه بر ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال در مناطق عملیاتی، سفارش‌گذاری حداکثری کالا و مواد مورد نیاز این طرح بزرگ از سازندگان داخلی نیز در حال محقق شدن است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد