تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

از اول مرداد ماه تمامی پرونده‌ها بصورت الکترونیکی به تعزیرات ارسال می‌شود/ تنها درگاه تایید کننده گارانتی در کشور سامانه گارانتی است

می متالز - معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نشست هماهنگی تشدید بازرسی کالاهای هدف و رونمایی از سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) بیان کرد: با توجه به تکمیل شدن سامانه های الکترونیکی از اول مرداد ماه هیچ پرونده ای را به صورت فیزیکی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نمی‌کنیم.
از اول مرداد ماه تمامی پرونده‌ها بصورت الکترونیکی به تعزیرات ارسال می‌شود/ تنها درگاه تایید کننده گارانتی در کشور سامانه گارانتی است

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/172246/184A1994_resize.JPG

به گزارش می متالز، عباس تابش با بیان این مطلب افزود: هر چهار سامانه که به استناد قوانین و مقررات محوله تکلیف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده، خوشبختانه راه اندازی شده است و این سازمان وظیفه خود را در این حوزه به نحو احسنت انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از سال ۹۲ تکلیف سازمان بوده است، عملیاتی شده، گفت: سامانه قیمت نیز راه اندازی شد و سامانه گارانتی و سیمبا نیز که از ۱۷ ماه قبل بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکلیف سازمان حمایت بوده امروز رونمایی شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از همه ذینفعان و دستگاه‌های فرابخشی و مرتبط خواست که از این سامانه استفاده نمایند و اعلام کرد: با توجه به تکمیل سامانه های الکترونیکی از اول مرداد ماه هیچ پرونده را به صورت فیزیکی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نمی‌کنیم.

تابش گفت: با راه‌اندازی سامانه سیمبا رسیدگی به پرونده ها با ارسال سیستمی به حداقل زمان ممکن می‌رسد، جلوگیری از مصرف بی رویه کاغذ و کاهش بروکراسی اداری از مزیت‌های راه‌اندازی این سامانه است که طول و زمان رسیدگی به پرونده ها را به حداقل ممکن می‌رساند.

 

تنها درگاه تایید کننده گارانتی در کشور سامانه گارانتی است

وی در خصوص سامانه گارانتی نیز بیان کرد: تنها درگاه تایید کننده گارانتی در کشور، این سامانه است که همه خدمات دهنده ها باید عضو این سامانه شوند تا خدمات گیرندگان بتوانند با استعلام از این سامانه از خدمات پس از فروش محصول و کالای خریداری شده خود مطلع شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اطمینان از خدمات پس از فروش، جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی (فیک) و جلوگیری از قاچاق کالا را از مزیت‌های این سامانه برشمرد.

تابش همچنین با بیان اینکه سامانه انبار از قبل عملیاتی شده و انبارها در آن ثبت شده است، بیان کرد: سامانه قیمت‌ نیز برای رصد یکصد قلم کالا بر روی آپ و اپلیکیشن فعال است و امکان ثبت شکایت ها در سامانه قیمت و گارانتی فراهم شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، استانها را خط مقدم مبارزه با گرانفروشی دانست و با اشاره به برخی آمارهای مثبت این سازمان بیان کرد: افزایش 51 درصدی گشتهای مشترک، ارتقاء ۱۱ درصدی بازرسی ها و رشد ۱۶۰۰ درصدی بررسی پرونده های کلان در سازمان حمایت نشانگر عزم جدی برای برخورد با اجحاف کنندگان در حق مصرف کنندگان می باشد.

گفتنی است در این نشست با حضور حسین مدرس خیابانی «سرپرست وزارت صمت» از دو سامانه گارانتی و سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) رونمایی به عمل آمد.

عناوین برگزیده