تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۸۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشف بیش از 153 میلیارد ریال کالای قاچاق از واحدهای صنفی استان سمنان در سال 99

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام دو هزار و 270 مورد بازرسی طی سه ماه ابتدایی سالجاری بمنظور مبارزه با قاچاق کالا در سطح واحدهای صنفی استان خبر داد.
کشف بیش از 153 میلیارد ریال کالای قاچاق از واحدهای صنفی استان سمنان در سال 99

به گزارش می متالز، علی تشنه دل گفت: این بازرسی ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و با بهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و دستگاه های عضو کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا صورت گرفته است.

وی افزود: این بازرسی ها طی گشتهای مشترک و با حضور دستگاههای نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاههای کاشف موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: عمده ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، سوخت، آرد و نان و غیره می باشد که تعداد 348 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر 153 میلیارد و 482 میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به تلاشهای دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و عبور کالاهای ترانزیتی، با هم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود میگردد.

تشنه دل برگزاری کارگاه ها و همایش های آموزشی، جلسات آموزشی، افزایش سطح کمی و کیفی بازرسی و کشف کالای قاچاق، بهره بردن از ظرفیتهای تشکل های مردم نهاد و ... را از جمله برنامه های ارائه شده جهت اجرا در سالجاری توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط بر شمرد.

عناوین برگزیده