تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۱۸۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اروپا در نوسان و نفت در مدار منفی

می متالز - بازارهای اروپایی در معاملات روز چهارشنبه با روند نوسانی همراه شدند در حالی که سرمایه گذاران همچنان در انتظار بسته محرک مالی اتحادیه اروپا برای خروج از وضعیت بحرانی هستند.
اروپا در نوسان و نفت در مدار منفی

به گزارش می متالز، شاخص های اروپایی در ساعات کاری امروز با روند نوسانی رو به رو شدند در حالی که تلاش اتحادیه اروپا برای اعطای وام در قالب بسته محرک مالی، موجب افزایش امیدواری نسبت به بهبود وضعیت بازارها شده است.

در این بین، شاخص داکس آلمان با روند مثبت ۰.۲ درصدی در معاملات آتی خود همراه شد و شاخص آتی فوتسی لندن نیز ۰.۲ درصد منفی شد در حالی که شاخص کک فرانسه نیز معاملات آتی خود را با کاهش ۰.۴ درصدی آغاز کرد.

یک روز پس از آن که رهبران اتحادیه اروپا در توافقی تاریخی بسته محرک مالی ۸۶۰ میلیارد دلاری را به امضا رساندند تا اقتصادهای در آستانه ورشکستگی از ویروس کرونا را از مهلکه نجات دهند، بازارهای اروپایی همچنان نسبت به بهبود اوضاع مشکوک هستند.

تحلیل گران بانک دانسکه در یادداشتی در این خصوص عنوان داشتند: به نظر نمی رسد مجلس ملی با موضوع وام اعطایی اتحادیه اروپا مخالفت کند اما شواهد حاکی از این است که اتحادیه اروپا در خصوص اندازه و حجم وام های اعطایی به کشورها مردد است.

این در حالی است که، در بازارهای کالایی قیمت نفت نیز در مدار نزولی قرار گرفته است.

قیمت نفت برنت در آخرین ساعات معاملاتی با افت ۰.۴ درصدی به هر بشکه ۴۴ دلار و ۱۳ سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس نیز با کاهش ۰.۴ درصدی هر بشکه ۴۱ دلار و ۶۹د سنت داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، آمارهای منتشر شده حاکی از این است که حجم ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا بیش از آنچه انتظار می‌رفت افزایش یافته است، زیرا روند افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این مسئله به‌طور بالقوه سبب تضعیف تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان می‌شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت تجاری اوندا در نیویورک در این باره گفت: روند افزایشی قیمت نفت خام پس از آنکه داده‌های گروه صنعتی مؤسسه نفت آمریکا (API) نشان داد حجم ذخیره‌سازی نفت خام این کشور افزایش یافته است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده هشدار داد که احتمال دارد همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور بیشتر شود، تضعیف شد

عناوین برگزیده