تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۱۱۸۷۹۶
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

توسعه اکتشافات معدنی و فرآوری مواد معدنی در فارس

می متالز - ایزدی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از طریق اکتشاف منابع جدید و تعیین تکلیف پهنه‌های مطالعاتی به تکمیل فعالیت‌های اکتشافی استان در بخش معدنی در سال جهش تولید پرداخته است و فرآوری مواد معدنی در شهرستان های مختلف استان را مورد توجه قرار داده است.
توسعه اکتشافات معدنی و فرآوری مواد معدنی در فارس

به گزارش می متالز، «حمیدرضا ایزدی»، امروز (پنج شنبه 2 مرداد) در دومین جلسه شورای معادن استان فارس در سال 99 در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس گفت: واگذاری اختیارات جدید شورای عالی معادن به استان‌ها باعث قوی شدن شورای معادن فارس شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: یکی از اهداف این واگذاری، رونق به تولید محصولات معدنی و احیای معادن غیر فعال استان هاست و خوشبختانه باعث قوت گرفتن معادن فارس شده است.

وی اضافه کرد: شورای‌ عالی معادن از مراجع اصلی تصمیم‌گیری در بخش معادن کشور است که شامل نمایندگان دولتی و بخش خصوصی است و شورای معادن استان باید گزارش های ماهانه خود به شورای عالی معادن ارائه کند.

ایزدی با اشاره به افزایش قیمت محصولات معدنی در سال‌های اخیر بیان کرد: در سال های اخیر، شاهد توسعه معادن با هدف جبران کاهش درآمدهای نفتی ناشی از تحریم‌ها بوده ایم.

وی ادامه داد: فعال سازی و احیای معادن کوچک نیز مورد توجه شورای معادن استان ها قرار دارد تا توسعه معادن و محصولات معدنی بیشتر شود.

ایزدی با اشاره به افزایش ذخایر معدنی استان در این جلسه گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از طریق اکتشاف منابع جدید و تعیین تکلیف پهنه‌های مطالعاتی به تکمیل فعالیت‌های اکتشافی استان در بخش معدنی در سال جهش تولید پرداخته است و فرآوری مواد معدنی در شهرستان های مختلف استان را مورد توجه قرار داده است.

عناوین برگزیده