تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۱۸۸۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فروش نرمال هگزان پالایشگاه شازند در بورس انرژی

می متالز - مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند از عرضه و فروش نرمال هگزان تولید این پالایشگاه در بورس انرژی خبرداد و گفت: تاکنون ۱۶ بار این کالا را در بورس انرژی عرضه شده است که تنها ۲ بار آن به انجام معامله ختم شد
فروش نرمال هگزان پالایشگاه شازند در بورس انرژی

به گزارش می متالز، غلامحسین رمضان پور گفت: پس از تولید و پخش مستند خبری خبرگزاری صدا وسیما درباره تولید نرمال هگزان و فروش نرفتن آن به دلیل واردات بی رویه این محصول، حدود هزار و ۱۰۰ تن از نرمال هگزان تولید پالایشگاه شازند پس از عرضه در بورس به فروش رفت.

وی افزود: از حدود ۷ ماه پیش که تولید نرمال هگزان در کشور آغاز شده، ۱۶ بار این کالا را در بورس انرژی عرضه کرده بودیم که تنها ۲ بار آن به انجام معامله ختم شده بود.

رمضان پور دلیل فروش نرفتن این محلول را واردات بی رویه آن دانست و گفت: پس از پخش گزارش خبرگزاری صدا وسیما و رسانه ایی شدن این مشکل، این هفته محصول نرمال هگزان را در بروس عرضه کردیم که دریک مرحله ۳۰۰ تن ودر مرحله بعدی ۸۰۰ تن دیگر آن به فروش رفت و این اتفاق نشان دهنده اثر بخشی حمایت رسانه ملی از تولیدگان کشور است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند با قدردانی از خبرگزاری صدا وسیما در پرداختن به مشکلات و موانع تولید در سال جهش تولید گفت: امیدواریم پیگیری و بازتاب مشکلات تولیدکنندگان در رسانه ملی، به اتخاذ تصمیم‌های درست در کشور بیانجامد و موانع را از سرراه تولیدکنندگان بردارد.

اوایل این هفته خبرگزاری صدا وسیما گزارشی تولید و از بخش‌های خبری سیما پخش کرد که درآن به فرآیند خودکفایی کشور در تولید محلول نرمال هگزان پرداخته شد و از فروش نرفتن این محصول به دلیل واردات بی رویه پرده برداشت.

نرمال هگزان یک حلال صنعتی است که در صنعت پتروشیمی و صنایع غذایی کاربرد دارد و تا پیش از خودکفایی کشور در تولید این محلول، سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار صرف واردات آن می‌شد.

 

عناوین برگزیده