تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۱۸۸۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت از معادن کوچک مقیاس در دستور کار سازمان ایمیدرو

می متالز - سازمان ایمیدرو از معادن کوچک مقیاس بدون هیچگونه محدودیتی حمایت می کند.
حمایت از معادن کوچک مقیاس در دستور کار سازمان ایمیدرو

به گزارش می متالز، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو در جلسه شورای معادن فارس با بیان اینکه در استان فارس ۲۰۰ معدن کوچک مقیاس غیر فعال وجود دارد، گفت: برای سال جاری ۲۸ معدن شناسایی شدند و قرار است از آن‌ها در بخش‌های مختلف از جمله مالی حمایت شود.
غریب پور افزود: در همه جای کشور برای حمایت از این گونه معادن محدودیتی نداریم و تلاش می کنیم آن‌ها را به چرخه اقتصاد تولید و اشتغال کشور باز گردانیم.
وی در خصوص حمایت از صنایع گفت: برای کارخانه آلومنیوم در جنوب استان با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در استان فارس صورت گرفته است مقرر شده تا ۴۰۰ میلیارد تومان در خصوص مسیر صنایع انرژی بر لامرد پارسیان توسط ایمیدرو سرمایه‌گذاری شود این در حالی است که ۱۷ میلیارد هم در خصوص مسائل زیربنایی در منطقه انرژی برای لامرد تعهد سازمانی ایمیدرو بوده است البته ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای جاده خرامه به نیز توسط این سازمان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
وی افزود: با توجه به برنامه‌های بلندمدت ایمیدرو و میزان سرمایه‌گذاری این سازمان در صنایع انرژی بر مقرر شد تا طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه انرژی برنامه در دستور کار قرار بگیرد.
غریب پور اظهارداشت: از جمله فعالیت‌هایی که ایمیدرو در خصوص فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهد فراهم کردن زیرساخت‌ها در راستای انتقال بخش‌های صنعتی به بخش خصوصی است و به گفته این مقام مسئول این سازمان هیچ‌گونه محدودیتی در اکتشافات معدنی استانی فارس ندارد.
وی از حمایت طر ح فولادی استان هم خبر داد و افزود: برای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای فولاد نی ریز ایمیدرو سرمایه گذاری زیادی انجام داده که سال آینده بخش توسعه اون به بهره برداری می رسد .
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو گفت: در حال حاظر این سازمان در ۶۰ درصد از طرح‌های استان سرمایه گذاری کرده است که بخش زیادی از آن‌ها در سال جاری و سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

عناوین برگزیده