تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۱۹۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دادستان زرند تاکید کرد:

لزوم مشارکت صنایع و معادن در رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های زرند

می متالز - دادستان زرند در دیدار رئیس و جمعی از کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زرند، ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره در رفع نقاط حادثه‌خیز زرند بر لزوم مشارکت صنایع و معادن در رفع نقاط حادثه‌خیر جاده‌های شهرستان تاکید کرد.
لزوم مشارکت صنایع و معادن در رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های زرند

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام دکتر “اسماعیل بلوچ‌زاده” اولویت اصلی راهداران را ایمنی‌سازی راه‌ها، علی‌الخصوص رفع نقاط پرحادثه دانست و بر افزایش کیفیت جاده‌های تاکید داشت و بیان کرد: کاربران جاده‌ها باید بتوانند از امکانات و مجتمع‌های خدمات رفاهی در جاده‌های استفاده کنند و همچنین باید از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم راه‌ها جلوگیری بعمل آید و با متخلفین برخورد قانونی شود.

وی افزود: همچنین باید از اتصال راه‌های دسترسی غیرمجاز به راه‌های اصلی جلوگیری بعمل آید و  تمامی رانندگان ناوگان باری هم باید مدارک قانونی و صحت سلامت رانندگی در جاده‌ها را داشته باشند.

مهندس “یحیی پورحبیبی” رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زرند در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکردهای این اداره پرداخت و اظهارداشت: رفع نواقص در شش نقطه پرحادثه شامل “گردنه ده‌علیرضا، قسمتی از گردنه عیسی‌آباد، قسمتی از تقاطع خانوک، قوس آبپنگوئیه، کیلومتر ۵۲ محور زرند – راور، تقاطع مسجد حضرت ابوالفضل”، به صورت امانی و نیز با استفاده از تجهیزات و امکانات و دستگاه‌های اداره راهداری زرند، بخشی از فعالیت‌های این اداره بوده است.

وی افزود: همچنین اجرای ۱۵ کیلومتر آسفالت گرم و سرد در سال قبل را داشتیم و اصلاح شیب شیروانی به طول ۱۰ کیلومتر و احداث راهدارخانه و سوله بحران به میزان ۳۵۰ مترمربع از دیگر فعالیت‌های این اداره بوده است.

مهندس پورحبیبی ایمن‌سازی جاده‌ها را یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های این اداره دانست و بیان داشت: اجرای طرح ارتقا‌ ایمنی پنج گانه، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های روستایی از دیگر فعالیت‌های اداره راهداری شهرستان می‌باشد. همچنین تیغ‌زنی و تسطیح راه‌های روستایی و بازگشایی این راه‌ها نیز مانند هرساله در دستور کار این اداره بوده است و به طور پیوسته انجام می‌شود.

 

عناوین برگزیده