تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۴۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۱۹۶۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار دهلران:

اختلال در فعالیت کارخانه سیمان دهلران بدلیل عدم بازپرداخت تسهیلات

می متالز - فرماندار دهلران گفت: عدم بازپرداخت تسهیلات توسط سرمایه گذار روند فعالیت و تکمیل کارخانه سیمان دهلران را با اختلال و مشکل مواجه کرده است.
اختلال در فعالیت کارخانه سیمان دهلران بدلیل عدم بازپرداخت تسهیلات

به گزارش می متالز، مجید عسگری روز دوشنبه افزود: کارخانه سیمان دهلران با هدف اشتغال زایی از وجوه اداره شده بانک ملت و اعتبارات صندوق ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده است.

وی عمده مشکلات این کارخانه که موجب رکود فعالیت آن شده است را عدم بازپرداخت تسهیلات توسط سرمایه گذار ذکر کرد و اظهار داشت: مشکلات کارگری نیز بر این موضوع مضاعف شده است.

فرماندار دهلران به جلسات، نشست ها و پیگیری های مختلف در خصوص کارخانه سیمان توسط مدیریت ارشد استان و مسوولان شهرستانی در استان و مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: برای این پروژه بیش از ۲ هزارمیلیارد ریال و ۳۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی پرداخت شده که دغدغه همه مسوولان راه اندازی چرخ تولید و رونق اشتغال در آن است و تا کنون نیز به جد مسوولان و متولیان این موضوع را پیگیری کرده اند.

عسگری تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و مسوولان استانی و شهرستانی بارها در جلسات مختلف با حضور سرمایه گذار و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان و رفع موانع تولید تلاش خود را برای راه اندازی و رونق پروژه انجام داده و از تمام ظرفیت های قانونی و راهکارها برای فعالیت و رونق پروژه استفاده کرده اند.

وی یادآور شد: با توجه به ورود بانک عامل و توقیف کارخانه و همچنین قیمت گذاری کارشناسی آن، سرمایه گذار باید فعالیت خود برای استفاده از ظرفیت های قانونی موجود را دو چندان کند و هیات مدیره بانک عامل نیز در زمینه صدور مجوز لازم به منظور گشایش در گره تسهیلات معوق همکاری کند.

فرماندار دهلران از سرمایه گذار کارخانه سیمان دهلران خواست: با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها، همت مسوولان برای رفع موانع و از طرفی مجوزهای دستگاه ها که برای فعالیت این کارخانه صادر شده است برای رفع موانع و وارد مدار تولید شدن کارخانه تلاش کند و در این زمینه پیگیر مسایل و موضوعات این کارخانه باشد.

کارخانه سیمان دهلران  در سال ۱۳۸۴ با ظرفیت سه هزار ۳۰۰ تن در روز کلنگ زنی شد و اکنون با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد