تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۱۹۶۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آخرین قیمت ۱۴ خودرو پرفروش داخلی و نظر رئیس اتحادیه فروشندگان

می متالز - آخرین قیمت ۱۴ خودرو پرفروش داخلی مشخص شد و رئیس اتحادیه فروشندگان تهران فاصله قیمت کارخانه و بازار را همچنان بالا و در برخی خودروها ۱۰۰ درصد اعلام کرد.
آخرین قیمت ۱۴ خودرو پرفروش داخلی و نظر رئیس اتحادیه فروشندگان

به گزارش می متالز، سعید موتمنی درخصوص آخرین وضعیت بازار خودرو و مسیر قیمتی آن طی روزهای اخیر در شرایطی که قیمت ارز چند روزی است به حالت کنترل در آمده به ایسنا گفت: نسبت به هفته‌های گذشته که ارز نرخ‌های بالایی داشت، قیمت خودرو در بازار تغییر چندانی نداشته و همچنان مشتری در بازار نیست در حالی که فروشنده بسیار است.

وی تاکید کرد: زمانی که نرخ دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان بود با افزایش قیمت خودرو در بازار روبرو شدیم اما حال که دلار در کانال ۲۰ هزار تومان قرار گرفته طبق بررسی‌ها می‌بینیم اختلاف قیمت چندانی نسبت به هفته گذشته مشاهده نمی‌شود اما فاصله قیمت کارخانه و بازار همچنان بالا است. این اختلاف قیمت کارخانه و بازار که طی سال‌های اخیر ایجاد شده، روزبه‌روز با کاهش عرضه خودروسازان بیشتر شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که مشاهده می‌شود اختلاف قیمت برخی خودروها به ۱۰۰ درصد رسیده است.

این فعال بازار خودرو افزود: خودرو کالای مصرفی و ضروری است که باید متناسب با نیازی که در بازار برای آن وجود دارد، تامین شود اما از سال گذشته به این نیاز به درستی پاسخ داده نشده و در نهایت هم به همین فاصله فاحش قیمتی کارخانه و بازار منجر شده بنابراین خودرو را به کالایی سرمایه‌ای تبدیل کرده که به دست مشتری واقعی هم نمی‌رسد.

موتمنی ادامه داد: با افزایش قیمت ارز به‌دلیل اینکه خودرو به چشم کالای سرمایه‌ای دیده می‌شود، افرادی که خودرو در اختیار دارند با این دید که احتمالا قیمت‌ها بالاتر هم خواهد رفت و سود بیشتری حاصل خواهد شد از فروش خودروها امتناع می‌کنند. از سوی دیگر به‌دلیل بالا رفتن قیمت‌ها به همین شیوه، مشتری  نیز نمی‌تواند خرید را انجام دهد و به این امید است که قیمت‌ها عقب‌نشینی کند. هفته گذشته فروشنده‌ و خریداری در بازار نبود اما اکنون با کاهش قیمت ارز، فروشنده هست اما تقاضا نیست.

وی پیش‌بینی کرد: چنانچه نرخ ارز باز هم کاهش یابد، احتمال دارد شاهد ریزش قیمت در بازار خورو باشیم اما تاکید می‌کنم آنچه بیشترین تاثیرگذاری را دارد، افزایش عرضه است. در هر صورت اگر عرضه بیشتر باشد، ریزش قیمت‌ها بیشتر خواهد شد. طبق روال سال‌های گذشته چنانچه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه یا بیشتر خودرو به بازار وارد می‌شد، قاعدتا نیازها تامین شده، فاصله قیمتی کارخانه از بین رفته و بازار نیز متعادل خواهد شد.

کوییک R و دناپلاس گران‌ترین‌های دو خودروساز

همچنین بررسی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی ایران خودرو و سایپا نشان می‌دهد کوییک R و دناپلاس با قیمت‌های ۱۱۹ و ۲۴۸ میلیون تومان گران‌ترین خودروهای این دو خودروساز هستند.

آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی:

در ایران‌خودرو و خانواده پژوها، پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۲۹ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۵۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ نیز با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان هستند. 

دنا با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان و دنا پلاس نیز حدود ۲۴۷ تا ۲۴۸ میلیون تومان در بازار آزاد تعیین قیمت شده‌اند.

در سایپا نیز وانت ۱۵۱ با قیمت ۸۸.۵ میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ حدود ۹۱ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ با قیمت ۷۹.۵ میلیون تومان قیمت هستند.

تیبا صندوقدار با قیمت ۹۱.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ و ساینا هر یک ۱۰۴ میلیون تومان در بازار تعیین قیمت شده‌اند. کوییک نیز به عنوان محصول جدید سایپا که در دو مدل ساده و کوییک R روانه بازار شده، مدل ساده آن با قیمت ۱۱۴ میلیون تومان و کوییک R با قیمت ۱۱۹ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده