تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۲۰۰۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن را دارد/ ایجاد کارخانه‌های فرآوری

می متالز - فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان، با بیان اینکه ظرفیت تولید معادن سنگ آهن در سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، گفت: از این میزان در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن برداشت شده است.
زنجان ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ آهن را دارد/ ایجاد کارخانه‌های فرآوری

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری با بیان اینکه طی چند سال اخیر کار خانه های فرآوری سنگ در استان زنجان ایجاد شده است، گفت: این امر باعث شده استان از صادر کننده خام سنگ های تزیینی به واحدهایی که فرآوری می کنند تبدیل شود. 

وی اظهار کرد: این کار اقدام بسیار خوب توسط بخش خصوصی انجام شد که برای استان زنجان بسیار خوب بوده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت: تمام معادنی که در استان بنا به دلایلی غیر فعال هستند می توانند در زمینه فرآوری فعالیت کنند و امسال تکلیف این معادن مشخص می شود. 

فغفوری تاکید کرد: از شهریورماه امسال معادن غیر فعال و نیمه فعال استان زنجان برای تامین مواد اولیه صنایع سنگ در مدار تولید قرار می گیرند. 

وی افزود: صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور ممنوع شد و این اقدام برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین نیاز واحدهای داخل کشور بسیار مهم است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، از فعالیت ۴۷ فقره معدن سنگ آهن در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد:  ۲۴ معدن از نوع مگنتیت و ۲۳ معدن از نوع سنگ آهن هماتیت است. 

فغفوری با بیان اینکه ظرفیت تولید معادن سنگ آهن در سال  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است ، گفت: در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن آن برداشت شده است.

وی افزود: کشورهای ترکمنستان،یونان،کویت، مکزیک مشتری سنگ های فرآوری شده استان زنجان هستند.

عناوین برگزیده