تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۲۰۱۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار فولاد و محصولات فولادی

می متالز - بهای هر تن بیلت CIS با افزایش ۵ دلاری ۳۸۰ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می‌شود. در حالیکه تقاضا برای خرید از ترکیه و GCC نیز در کنار چین شنیده می‌گردد.
گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار فولاد و محصولات فولادی

به گزارش می متالز، کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بعد از افزایش قیمت قراضه وارداتی به ۲۷۰ دلار تحویل ترکیه و افزایش قیمت بیلت داخل ترکیه به ۳۸۵ دلار درب کارخانه، واردات بیلت ترکیه ۴۰۳ دلار CFR انجام شد و تقاضا برای محصولات طویل در داخل ترکیه و بازارهای صادراتی بهبود داشته است.

بیلت در شمال آفریقا ۴۰۰ دلار CFR و ۵ دلار بالاتر در لیبی عملیاتی شد که معادل ۳۸۰ دلار فوب دریای سیاه بود.

خریداران GCC تمایل به خرید قبل از تعطیلات عید قربان دارند و با توجه به افزایش قیمت میلگرد امارات به ۴۸۲ دلار درب کارخانه، بیلت ۳۹۰ دلار فوب به آنها پیشنهاد شده است.

در چین واردات بیلت از هند، ویتنام و روسیه ادامه دارد و بیلت ویتنام که از مالیات معاف است ۴۲۷ تا ۴۳۰ دلار CFR و بیلت هند ۴۱۹ دلار و بیلت روسیه ۴۱۲ دلار CFR چین خریداری شد.

قیمت بیلت داخلی چین با توجه به محدودیت تولید وضع شده در شرایط آب و هوایی ۲۰ یوان در تن کاهش داشت.

بهای اسلب نیز با افزایش ۵ دلاری ۳۸۰ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می‌شود. اوکراین چند محموله را ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار تحویل ایتالیا به فروش رسانده و انتظار افزایش قیمت ورق در ایتالیا وجود دارد.

ترکیه نیز اسلب را ۳۹۵ تا ۴۰۰ دلار CFR خریداری کرد و HRC را ۴۴۵ تا ۴۶۰ دلار فوب به فروش رساند. اسلب در جنوب شرق آسیا ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار   اعلام شد و قیمت ورق HRC با افزایش ۷ دلاری در جنوب شرق آسیا، ۴۷۲ دلار بود.

بهای میلگرد CIS شاهد یک افزایش جزیی بود و ۴۱۲ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی شد و مفتول با ۵ دلار افزایش ۴۳۰ دلار فوب فروخته شد.

قیمت داخلی روسیه نیز افزایش داشت و در غیاب صادرات روسیه، اوکراین و بلاروس امیدوارند قیمت های بالاتر از ۴۱۰ تا ۴۳۰ دلار برای صادرات میلگرد و معادل را محقق نمایند.

عناوین برگزیده