به گزارش می متالز، مجتبی یوسفی با اشاره به روند توسعه بندر چابهار، گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می شود که ایران از این گذرگاه می تواند به آبهای آزاد و کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای دسترسی پیدا کند.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی سیاست گذاری دقیقی در حوزه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید وجود ندارد، این در حالی است که ایران از نظر جغرافیایی و موقعیت توپوگرافی بسیار برجسته بوده و به نوعی شرق و غرب دنیا را به یکدیگر متصل می کند.
وی با بیان اینکه توسعه بنادر و ایجاد کریدورهای جدید جزء اولویت های نخست کشور محسوب می شود، افزود: تمام کشورها با تقویت این بخش توانسته اند به درآمدهای چشمگیر دست پیدا کنند.
وی گفت: ما در بندر چابهار موقعیت بسیار خوبی برای ترانزیت و انتقال کالا داریم، این مساله موجب شده که سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در این بندر ترغیب شوند. البته متأسفانه تاکنون عملکرد سرمایه گذاران خارجی در حوزه تقویت بنادر کشور خوب نبوده است.
یوسفی افزود: نکته قابل توجه این است که آیا ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه بنادر برای توسعه اقتصادی و افزایش درآمدهای کشور استفاده کنیم، قطعا اگر این مساله محقق نشود، ایران در حوزه بنادر در کشورهای دیگر عقب خواهد افتاد.
رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس افزود: وضع موجود در بنادر کشور به ویژه بندر چابهار نسبت به برنامه ها و چشم انداز این حوزه، مطلوب نیست، از این رو باید در این عرصه سیاست گذاری دقیقی صورت گیرد، البته کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس برنامه دقیقی را برای توسعه بنادر کشور به ویژه بندر چابهار در دستور کار دارد و قطعا در هفته های آتی نشست های متعددی را با مسوولان مربوطه برگزار خواهد کرد.