تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۲۰۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۲۵ نوع کالای دارای قابلیت داخلی‌سازی شناسایی شد

می متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۲۵ نوع کالا شناسایی شده که می‌تواند داخلی سازی شود و کالاهایی که ارزبری داشته، شناسایی شده‌اند.
۱۲۵ نوع کالای دارای قابلیت داخلی‌سازی شناسایی شد

به گزارش می متالز، مهدی اصفهانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار کرد: وزارت صمت چهار برنامه راهبردی و اساسی دارد که پیگیری می‌شود.

او اضافه کرد: جهش تولید، راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات، مدیریت و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم وزارت صمت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۳۶ نوع کالا افزایش موجودی داشته است و در شرایط کنونی بالغ بر ۱۰۰ نوع کالا شناسایی شده است که باید ساخت داخل شوند و نباید وارد شود.

اصفهانی بیان کرد: ۱۲۵ نوع کالا شناسایی شده که می‌تواند داخلی سازی شود و کالاهایی که ارزبری داشته‌اند، شناسایی شده و در جهت ساخت داخل تمهیداتی اندیشیده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز اظهار کرد: وزارت صمت در زمینه اشتغال جوانان تدابیر ویژه‌ای بیندیشد؛ با حضور مدرس در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتفاقات و کارهای خوبی در این زمینه انجام گرفته و جای تقدیر دارد.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ادامه داد: وزارت صمت از نظر تجارت در بازار نقش تأثیرگذاری دارد و در جهت رفع گرانی‌ها و اختلاف قیمت‌ها باید قدم‌های بیشتری برداشته شود تا مردم خوشحال شوند.

او گفت: مردم انقلاب کردند و امید به این انقلاب و کارگزاران دارند و نباید مردم را فراموش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: مردم با اتحادی که داشتند، جنگ تحمیلی را پیش بردند و با این اتحاد این مشکلات موجود نیز قابل حل است.

عناوین برگزیده