تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۲۱۰۴۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عنابستانی:

خرید مسکن توسط اتباع خارجی فی النفسه بد نیست / می توان با اصلاح ساختار سرمایه را وارد کشور کرد

می متالز - نماینده مجلس یازدهم گفت: واگذاری یا عدم واگذاری اراضی یا مسکن به اتباع خارجی نیازمند بررسی و تحلیل دقیق است، اما به نظر من ورود اتباع خارجی برای خرید مسکن به صورت غیرمستقیم با در نظر گرفتن تمام پیوست های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی فی النفسه بد نیست.
خرید مسکن توسط اتباع خارجی فی النفسه بد نیست / می توان با اصلاح ساختار سرمایه را وارد کشور کرد

علی اصغر عنابستانی

به گزارش می متالز، علی اصغر عنابستانی با اشاره به افزایش گرایش اتباع خارجی کشورهای همسایه برای خرید ملک در ایران، گفت: بر اساس قانون، تنظیم سند و خرید اراضی و مسکن در کشورمان برای اتباع خارجی امکان پذیر نیست، اما برخی اتباع خارجی با استفاده از افراد واسطه ای اقدام به خرید می کنند.

 

ورود اتباع خارجی برای خرید مسکن با در نظر گرفتن پیوست های امنیتی و فرهنگی فی النفسه بد نیست

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واگذاری یا عدم واگذاری اراضی یا مسکن به اتباع خارجی نیازمند بررسی و تحلیل دقیق است، اما به نظر من ورود اتباع خارجی برای خرید مسکن به صورت غیرمستقیم با در نظر گرفتن تمام پیوست های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی فی النفسه بد نیست، مگر اینکه مسائل و دغدغه هایی پشت عدم واگذاری باشد.

 

خرید مسکن در ترکیه و گرجستان توسط اتباع ایرانی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای منطقه، سازوکار ویژه ای را برای جذب سرمایه های خارجی ایجاد کرده اند و این مسئله موجب شده که بسیاری از اتباع کشورمان اقدام به خرید مسکن در کشورهایی مانند ترکیه وگرجستان کنند. ازاین رو بهره گیری از این الگو می تواند موجب ورود سرمایه خارجی و رونق بخش اقتصادی در کشور می شود.

عنابستانی با اشاره به تأثیر خرید مسکن توسط اتباع خارجی در کمبود ملک در کشور، گفت: به نظر من میزان خرید مسکن و زمین از سوی اتباع خارجی آنقدر نیست که تأثیری در کاهش عرضه مسکن داشته باشد. اصولا اتباع کشورهای همسایه بیشتر اقدام به خرید ویلا در استان های شمالی می کنند.

وی ادامه داد: اگر ما ساختار اقتصادی کشور را درست و اصلاح کرده و یک ثبات به سیاست های اقتصادی بدهیم، آنوقت می توان با تسهیل کردن قوانین زمینه را برای جذب سرمایه های خارجی فراهم کرد.

عناوین برگزیده