تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۱
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۲۱۱۸۵

دسترسی ریلی خوزستان به مرکز کشور نیازمند ایجاد مسیرهای جدید است

می متالز - نماینده مردم ماهشهر، امیدیه هندیجان با اشاره به اینکه تنها مسیر دسترسی خوزستان به مرکز کشور هم‌ اکنون راه آهن اندیمشک است گفت: با توجه به‌ ظرفیت و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف، این دسترسی‌ها باید با ایجاد مسیرهای ریلی جدیدتری همراه باشد.
دسترسی ریلی خوزستان به مرکز کشور نیازمند ایجاد مسیرهای جدید است

به گزارش می متالز، حبیب آقاجاری دوشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و مدیران راه آهن جنوب که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهارداشت: توسعه خطوط ریلی در استان خوزستان همواره می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های دائم و مستمر به سمت استان بوشهر، هرمزگان و بندر چابهار ادامه داشته باشد.

وی ادامه‌داد: همزمان با این توسعه، اجرای خط ریلی اهواز به اصفهان نیز یکی از دسترسی‌های بسیار استراتژی حوزه حمل و نقل ریلی کشور را فراهم می‌کند که این موضوع از بهره‌وری اقتصادی بسیار مهمی برای کشور برخوردار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه خطوط ریلی خوزستان به سمت استان‌ها و شهرهای جنوبی کشور، بیان‌داشت: دسترسی به شهرهایی مانند عسلویه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان ایمنی و کم هزینه بودن جابجایی بار و مسافر را یکی از جنبه های بسیار با اهمیت حوزه ریلی کشور عنوان‌کرد و ادامه داد: ۲ خطه کردن خطوط ریلی استان باید به‌عنوان یک اولویت مورد پیگیری قرار داد و در این بین لازم است تا امکان دسترسی مسافران شهرهای همجوار ماهشهر به مرکز کشور و همچنین مشهد مقدس از طریق راه آهن فراهم شود.

خطوط راه آهن جنوب ۶۹۹ کیلومتر طول دارد که ۲۶۴ کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.

راه‌آهن جنوب دارای سه مسیر اهواز - اندیمشک ( تا ایستگاه هفت تپه )، اهواز - بندر امامخمینی(ره) – ماهشهر، و اهواز - خرمشهر - شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است. طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین