تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۲۱۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۶ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شد

می متالز - سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال ۶ میلیون و ۴۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار از گمرک پارس جنوبی صادر شد.
بیش از ۶ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شد

به گزارش می متالز، امیر عباس حمیدی در عسلویه با تاکید بر توجه به صادرات محصولات پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی علاوه بر تولید محصولات مورد نیاز کشور، محصولات متعددی تولید و صادر می‌شود.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه "صادرات محصولات از منطقه پارس جنوبی با وجود تحریم‌ها ادامه دارد" خاطرنشان کرد: در 4 ماه امسال افزون بر 6 میلیون و 43 هزار تن انواع محصولات غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.

وی، با بیان اینکه در 4 ماه نخست امسال 7 هزار تن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است گفت: این محصول به ارزش 3.7 میلیون  دلار از طریق گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد.

حمیدی محصولات صادراتی را شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات دانست و بیان کرد: این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و  کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به کاهش 83 درصدی واردات از طریق این گمرک خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست امسال 17 هزار 301 تن انواع محصولات مورد نیاز از کشورهای مختلف وارد و از طریق این گمرک ترخیص شده است.

وی ارزش این کالاهای وارداتی را177 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: در این مدت 16 هزار تن کالاهای پروژه‌ای به ارزش 170.5 میلیون دلار وارد گمرک پارس جنوبی شده است.

عناوین برگزیده