به گزارش می متالز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از دهه ۸۰ مصم به نوسازی بخش معدن وصنایع معدنی بوده، اما تحقق این مهم به پشتوانه مالی و ارزی وابسته است، که محدودیتها مانع عملکرد فراگیر شده است.
غلامرضا روزبهانی، معاون مالی و اداری سازمان ایمیدرو در برنامه امضای تفاهمنامه شرکتهای بزرگ معدنی و خانه معدن با هپکو، گفت: براساس برنامه تولید کوتاه مدت قرار است، ۲۰۴ دستگاه ماشینآلات راهسازی در سال ۹۹ و همچنین تعداد ۷۷۴ دستگاه ماشینآلات راهسازی در سال ۱۴۰۰ تولید شود.
وی افزود: برنامه هپکو «میان مدت»، تداوم و ثبات تولید شرکت و انجام فعالیتهای تحقیقاتی و مهندسی برای تولید ماشینآلات معدنی و در «بلند مدت»، تولید ماشینآلات معدنی به همراه ماشینآلات راهسازی برنامهریزی شده است.
فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایهگذاری فعالیتهای معدنی اظهار داشت: سالیانه حدود ۱.۲ میلیارد تن عملیات معدنی در سطح کشور انجام میشود، بنابراین نوسازی ماشینآلات در افزایش بهرهوری در بخش معدن و صنایع معدنی نقش کلیدی دارد.
وی افزود: امروز باید به گونهای برنامهریزی شود که همراه با افزایش بهرهوری، ارتقای کیفیت را داشته باشیم و در عین حال تولید مواد معدنی با کمترین قیمت به دست آید.
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایهگذاری فعالیتهای معدنی ضمن تایید اینکه تنها راه تامین ماشینآلات بزرگ واردات است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا آسانترین و در دسترسترین و در عین حال ارزانترین راه برگزیده شود.