تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۲۱۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تولید روزانه ماسک در خوزستان از رقم ۴۴۹هزار عدد فراتر رفت

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: روزانه ۴۴۹هزار و ۵۹۵ عدد ماسک در خوزستان در این شرایط کرونایی تولید می‌شود.
تولید روزانه ماسک در خوزستان از رقم ۴۴۹هزار عدد فراتر رفت

به گزارش می متالز، امیرحسین نظری یکشنبه بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان خوزستان توسعه یافتند و یا راه اندازی شدند تا نیاز استان به کالاهای بهداشتی تامین شود.

وی گفت: با گذشت پنج ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان تلاش شده خوزستان در تامین کالاهای بهداشتی خودکفا باشد و در مواردی نیز با افزایش تولید کالاهای بهداشتی مازاد را به استان های دیگر ارسال کند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی در استان کار تولید ماسک را انجام می دهند و در تامین و تولید این کالا در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

نظری با اشاره به نظارت هر چه بیشتر بر قیمت این کالا در سطح بازار استان ادامه داد: تلاش می شود با کمک دستگاه های ناظر کار نظارت بر قیمت ماسک در سطح استان انجام شود اما برای جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ماسک از بخش خصوصی ، داروخانه ها و مکان های عرضه این کالا تقاضا داریم ماسک را حتما با نرخ مصوب به مردم عرضه کنند.

خوزستان بیش از ۲ ماه در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت که به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان ، استان در حال عبور از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است و در حال حرکت به سمت مرحله سفید و سبز است.

سید محمد علوی افزود: رسیدن به مرحله سفید نیازمند تشدید در نظارت‌ها است و اگر بخواهیم در وضعیت سفید بمانیم باید به راهکارهایی که وزارت بهداشت تاکید کرده با جدیت عمل کنیم.

عناوین برگزیده