تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۱۲۲۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شفاف‌سازی مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص کاهش عرضه شمش در بورس:

تحویل ۷۰ درصد تولید «فخوز» به گروه ملی فولاد

می متالز - مدیرعامل فولاد خوزستان از کاهش عرضه‌های شمش فولاد خوزستان در هفته‌های اخیر در بورس کالا به علت مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: این مصوبه برای عرضه معادل ۷۰ درصد تولید فولاد خوزستان به گروه ملی فولاد است
تحویل ۷۰ درصد تولید «فخوز» به گروه ملی فولاد

به گزارش می متالز، علی محمدی با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، فولاد خوزستان باید ماهانه بخش اعظمی از سهمیه عرضه خود در بورس را به گروه ملی فولاد اختصاص دهد. مطابق این تصمیم، فولاد خوزستان باید ماهانه حدود ۶۰ هزار تن شمش به گروه ملی تحویل دهد و از سهمیه شرکت برای عرضه در بورس کسر شود، لذا میزانی که برای ما در نظر گرفته شده سهمی معادل ۷۰ درصد سهمیه عرضه فولاد خوزستان در بورس کالاست.

وی با اشاره به دو نکته اصلی در خصوص وضعیت بازار فولاد و التهابات آن توضیح داد: یکی از ایراداتی که به ستاد تنظیم بازار وارد است، این بوده که همواره بر روی محصولات نهایی نظارت زیادی صورت نمی‌گیرد و تمام نظارت‌ها تنها بر روی کف عرضه شمش است. درصورتی‌که دستورالعمل‌های موجود برای شرکت‌های نوردی که تولیدکننده محصول نهایی هستند نیز بوده و چنانچه نظارت بر روی این شرکت‌ها و عرضه آنها در بورس نیز بیشتر می‌شد، قطعا امروز شاهد افزایش قیمت این چنینی نبودیم.

محمدی در پایان گفت: شرکت‌های نوردی باید مکلف شوند برابر شمشی که از شرکت‌های فولادی دریافت می‎کنند، محصولاتشان را در بورس عرضه کنند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده