تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۲۳۲۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیروی منش درگفتگو با هرمز عنوان کرد:

تشکیل ۴۷۲۰پرونده تخلف برای واحدهای متخلف در هرمزگان

می متالز - معاون نظارت سازمان صمت هرمزگان گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۷۲۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شد.
تشکیل ۴۷۲۰پرونده تخلف برای واحدهای متخلف در هرمزگان

به گزارش می متالز، عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: بازرسی‌ها از وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح نظارتی درایام مختلف سال اجرا می شود تا حق از مصرف کنده ضایع نشود.

وی افزود: از مهمترین طرح های نظارتی این سازمان می توان به طرح پایان سال، شروع مدارس، محرم وصفر، اربعین و دیگر مناسبت ها اشاره کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بعداز تشکیل پرونده ها درمعاونت نظارت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود و پیگیری نهای تخلفات از طریق آن سازمان صورت می گیرد.

پیروی منش گفت: در سطح  کل استان هرمزگان بالغ بر ۴۰ هزار واحد صنفی مجوزدار به صورت رسمی فعالیت می کند که حداکثرکل نیروهای بازرسی و عملیاتی ۱۰۰نفر است.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد واحدهای صنفی در هرمزگان با کمبود بازرس مواجعه هستیم و نیاز است شهروندان مشارکت و همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: مردم به عنوان حق اجتماعی و قانونی خود می تواند تخلفات واحد های صنفی را به سامانه ۱۲۴گزارش دهند و این گزارشات در کمترین زمان رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه در طول سال ۹۸بیش از ۲۷۰هزار بازرسی از واحد های صنفی سطح استان صورت گرفت، عنوان کرد: تعداد پروندهای های که از این بازرسی ها تشکیل شده ۱۴هزار مورد است و ارزش ریالی آن بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

پیروی منش با بیان اینکه کل گزارش های رسیده به ستاد خبری در سال ۹۸بیش از  ۸هزارگزارش است تصریح کرد: در این مدت ۸۸ واحد صنفی پلمپ شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: طرح  های بازرسی و نظارت چهار ماه امسال آغاز شده  که در این مدت ۱۰۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۷ واحد صنفی نیز پلمپ شدند، تصریح کرد: در این ایام  ۲ هزار ۶۳۰مورد گزارش از طرف شهروندان در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

پیروی منش با بیان اینکه یک سامانه الکترونیکی برای نظارت براصناف طراحی شده است عنوان کرد: اطلاعات واحدهای صنفی در این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد و از این طریق ارسال پرونده ها محقق می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: درج نکردن قیمت، صدور نکردن فاکتور و گرانفروشی از مهمترین تخلفات ثبت شده است.

پیروی منش علت گرانی های اخیر در کشور را ناشی از تحریم های ظالمانه خارجی، تغییرات نرخ ارز و شاخص های دیگر که بروی قیمت کالا تاثیرگذار عنوان کرد.

پیروی منش خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

عناوین برگزیده