به گزارش می متالز، سعید اسماعیلی مدیر ارشد گروه چراغ کروز با اشاره به اینکه از ۱۰ سال پیش تولید چراغ را آغاز کردیم، گفت: تنوع چراغ در بازه گستردهای است و شامل چراغهای جلو و عقب، خطر عقب بدنه و صندوق، مه شکن جلو و عقب، سوم ترمز، روشنایی روز، شبرنگ و چراغهای کوچک داخل خودرو مانند سقف و نقشه خوان و... میشود که بالغ بر ۸۰ نوع شماره فنی چراغ انواع خودروهای سواری داخلی برای خودروسازان و بازار را تامین میکنیم.
اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چه کنترلها و آزمایشاتی بر روی چراغهای تولیدی این شرکت انجام میشود اظهار کرد: کلیه چراغها در خطوط تولید با تکنولوژی بالا (هایتک) و نیمه رباتیک و با استفاده از بهترین مواد ساخته میشود. اکثریت بردها، ماجولهای الکترونیکی و کلیه دسته سیمهای انواع چراغهای تحویلی به خودروسازان، در داخل شرکت تولید میشود و هیچگونه تفاوت کیفی بین چراغهای تحویل به خودروساز و بازار وجود ندارد که به طور کامل با استانداردهای خودروسازان مطابقت دارد؛ برای مثال برای چراغ جلو ۱۳ ایستگاه و برای چراغ عقب ۱۱ ایستگاه داریم که میتواند تضمین کننده کیفیت باشد. در ساخت کلیه چراغها برای این که اطمینان کافی از کیفیت آن حاصل نماییم دو آزمون کنترل روشنایی مطابق با استانداردهای بین المللی و تست نشتی آب انجام میدهیم. همچنین برای چراغهای عقب از تکنولوژی حالت توزیع نور الای دی بر روی سطح و میله استفاده میکنیم.
مدیر ارشد گروه چراغ کروز در خصوص اینکه دارا بودن کیفیت و تست چراغ چه اهمیتی برای خودرو دارد، بیان کرد: در ساخت چراغ علاوه بر اهمیت ظاهر و زیبایی، قابلیتهای ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از ۸۵ استاندارد ملی اجباری خودرو، ۱۷ استاندارد آن متعلق به چراغ است و توانستیم همهی استانداردهای لازم را کسب نماییم که بر روی چراغها حک شده است. کلیه چراغهای تولیدی مطابق با استانداردهای روز و دارای تاییدیه نوع اروپا هستند.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از طراحیهای جدیدی که از سال ۹۴ در کشور صورت گرفته توسط کروز انجام شده و توانستیم تنوع زیاد با کیفیت بالا ارائه کنیم، ابراز خرسندی کرد و گفت: خط تولید این محصول تجهیزات اتاق تاریک و گونیومتر با دقت بسیار بالا جهت انجام آزمون نورسنجی و رنگ سنجی و سایر تجهیزات آزمایشگاهی برای شرایط محیطی و تستهای دوام، مطابق استانداردهای بین المللی را داراست. چراغهای عقب که چراغهای ترکیبی است و شامل ۶ چراغ ترمز، موقعیت، راهنما، دنده عقب، مه شکن و شبرنگ است، از تکنولوژیهای نوین مانند جوش ارتعاشی همراه با آنیلینگ استفاده میکنیم و تست روشنایی نور و تست نشتی آب مانند چراغهای جلو انجام میدهیم. چراغهای جلو نیز با توجه به اینکه که سخت کاری لنز میشود طوری طراحی شده که اگر ضربهای به آن وارد شود به راحتی شکسته نشود.
اسماعیلی در خصوص کیفیت محصول نهایی توضیح داد: ایجاد محیط اتاق تمیز با فیلترهای هپا و جذب ذرات زیر ۳ میکرون، تجهیزات روباتیک ۶ محوره پاشش لاک، سیستمهای چنبر متالیزاسیون آبکاری پلاسما در خلا و... نشان از کیفیت بسیار مطلوب محصول نهایی را در بر دارد.