تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۲۳۶۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن بزرگ یزد حق استان را بدهند/ حربه قانون در انتظار دور زنندگان قانون

می متالز - رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس گفت: با برگرداندن سهم یک درصد از درآمد معادن به استان، برخی از مشکلات بزرگ استان مرتفع می‌شود.
معادن بزرگ یزد حق استان را بدهند/ حربه قانون در انتظار دور زنندگان قانون

به گزارش می متالز، محمدصالح جوکار رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس  با اشاره به تعداد معادن بزرگ استان، گفت: معدن داران باید سهم  یکی درصد از درآمد معادن را به استان یزد برگردانند، تا با آن مسائل و مشکلات اجتماعی و عمرانی استان را مرتفع کنیم.

او با بیان اینکه معادن باید مسوولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کنند، افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که مردم استان یزد با آن دست و پنجه نرم می کنند موضوع کم آبی است که در حال حاضر  برای انتقال آب به استان، نیاز به تامین بودجه و اعتبار داریم.

جوکار با توجه به اینکه معادن با بهره گیری از طبیعت  استان، سالانه هزاران  میلیارد پول از معادن برداشت می کنند، نباید صرفا به استخراج و بهره برداری از معادن بپردازند و انتظار می رود در توسعه و عمران استان مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در وهله ی اول سعی داریم با توافق و تفاهم با صاحبان معادن بخشی از اعتبار مورد نیاز برای خطوط انتقال آب و مسائل عمرانی استان تامین کنیم.

او در پایان تاکید کرد: در صورتیکه معادن از پرداخت سهم یک درصدی خود به استان سرپیچی کنند،  برای احقاق حقوق مردم از راه قانونی به این مساله ورود می کنیم.

عناوین برگزیده