تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۲۳۹۲۳

لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن کرمان

می متالز - مدیرکل راه آهن استان کرمان با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن گفت: طی دوره های مختلف هر بار قطعه زمینی از راه آهن جدا شده و انگار زمین نذری بوده که برداشتند.
لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن کرمان

به گزارش می متالز، مجید ارجونی، یکشنبه(۲۶ مرداد) در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه«ایمنی» برند راه آهن استو معتقدیم قطارها باید عاری از حادثه و سانحه باشد؛ افزود: راه آهن کرمان از نادرترین راه آهن های ایران است که شمال و جنوب کشور را به هم متصل می کند.

مدیرکل راه آهن استان کرمان افزود: در سال های ۱۳۵۰، ۵۶، ۸۳ و ۸۹ به ترتیب شهرهای زرند، کرمان، بم و فهرج به شورگز و زاهدان متصل به شبکه ریلی شد؛ افزود: در آینده نیز قرار است سیرجان و جیرفت به این شبکه متصل بشوند.

وی با بیان اینکه طول خطوط اصلی و فرعی راه آهن کرمان ۷۷۲ کیلومتر است که این استان را در رتبه هشتم کشوری قرار داده؛ ادامه داد: با ۵۵۰ کیلومتر خط اصلی در رتبه سوم و ۲۲۲ کیلومتر خط فرعی هفت درصد سهم خطوط فرعی ایران را داریم و در رتبه ششم هستیم که با پیوستن سیرجان رتبه اول ریلی و بار می شویم.

ارجونی به وجود ۲۲ ایستگاه در سطح استان اشاره کرد و از افزایش قابل توجه میزان جابجایی بار خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن بار جابجا کردیم و یکی از مشکلات ما نقص در اعتبارات است و باید از محل اعتبارات استانی مبلغی را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر پروتکل های ستاد مدیریت بیماری کرونا، ۳۱ پروتکل کشوری هم داریم و همه واگن ها ضدعفونی می شود؛ افزود: برای ۱۰ لوکوموتیو جدید و ۶۰۰ واگن قطار باری داریم سرمایه گذاری به مبلغ هزار میلیارد تومان انجام می شود.

ارجونی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن گفت: طی دوره های مختلف زمینی از راه آهن را{گویا} نذری برداشتند و این درست نیست! 

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ پروژه اجرا کردیم؛ ادامه داد: طرح جامع ریلی استان برای ۲۰ سال آینده را هم نوشتیم.

عناوین برگزیده