به گزارش می متالز، مجید ارجونی، یکشنبه(۲۶ مرداد) در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه«ایمنی» برند راه آهن استو معتقدیم قطارها باید عاری از حادثه و سانحه باشد؛ افزود: راه آهن کرمان از نادرترین راه آهن های ایران است که شمال و جنوب کشور را به هم متصل می کند.
مدیرکل راه آهن استان کرمان افزود: در سال های ۱۳۵۰، ۵۶، ۸۳ و ۸۹ به ترتیب شهرهای زرند، کرمان، بم و فهرج به شورگز و زاهدان متصل به شبکه ریلی شد؛ افزود: در آینده نیز قرار است سیرجان و جیرفت به این شبکه متصل بشوند.
وی با بیان اینکه طول خطوط اصلی و فرعی راه آهن کرمان ۷۷۲ کیلومتر است که این استان را در رتبه هشتم کشوری قرار داده؛ ادامه داد: با ۵۵۰ کیلومتر خط اصلی در رتبه سوم و ۲۲۲ کیلومتر خط فرعی هفت درصد سهم خطوط فرعی ایران را داریم و در رتبه ششم هستیم که با پیوستن سیرجان رتبه اول ریلی و بار می شویم.
ارجونی به وجود ۲۲ ایستگاه در سطح استان اشاره کرد و از افزایش قابل توجه میزان جابجایی بار خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن بار جابجا کردیم و یکی از مشکلات ما نقص در اعتبارات است و باید از محل اعتبارات استانی مبلغی را دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر پروتکل های ستاد مدیریت بیماری کرونا، ۳۱ پروتکل کشوری هم داریم و همه واگن ها ضدعفونی می شود؛ افزود: برای ۱۰ لوکوموتیو جدید و ۶۰۰ واگن قطار باری داریم سرمایه گذاری به مبلغ هزار میلیارد تومان انجام می شود.
ارجونی با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی متعلق به راه آهن گفت: طی دوره های مختلف زمینی از راه آهن را{گویا} نذری برداشتند و این درست نیست!
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ پروژه اجرا کردیم؛ ادامه داد: طرح جامع ریلی استان برای ۲۰ سال آینده را هم نوشتیم.