به گزارش می متالز، ظهر امروز شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محل این مجموعه میزبان اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود که در این حضور در جلسه ای با مدیرعامل و مدیران شرکت راه آهن برگزار کردند.
سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریلی این مجموعه دستاوردهای خوبی در داخل و در بحث بین المللی داشته اظهار داشت: در مسیر هند به روسیه توافقات خوبی انجام گرفته و بار عظیم ترانزیتی بین این دو کشور از کریدور ایران عبور خواهد کرد.
وی ادامه داد: تمام تلاش در مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که از سرمایه امروز راه آهن به بهترین شکل ممکن بهره برده شود که این شعار نبوده و در عمل به دنبال آن هستیم. در این خصوص بحث ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی برنامه ریزی انجام گرفته طی گزارشی به مجلس ارائه خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مجموع بارهای جابجا شده در سال گذشته که ۵۱۳ میلیون تن بار است، ۲۰۸ میلیون تن در مسیرهایی بوده است که مبدأ و مقصد ریلی داشته، تصریح کرد: در این رقم ۲۸ میلیون تن بارهای خرد است که ریل پسند نیستند.
وی ادامه داد: از ۱۸۰ میلیون تن بار ریل پسند کشور ۴۷ میلیون توسط حمل و نقل ریلی جابجا شده است که ۳۳ درصد این رقم را تشکیل میدهد و بقیه از طریق جاده انجام شده است در حالی که تأکید قانون گذار رسیدن سهم ریل به جابجایی ۳۳ درصد کل بار کشور است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به سهم حمل و نقل ریلی به حمل بار کشور باید اتفاقاتی رخ دهد. سرمایه گذار ریلی نظیر سرمایه گذار مناطق محروم مورد توجه باشد و مالیات بر ارزش افزوده صفر باشد.
رسولی اضافه کرد: فهرستی از مشکلات راهآهن را تهیه و در جای جای ساختمان راهآهن نصب کردیم. ما باید در مسیر مشخصی به سمت جلو حرکت کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال در اولین جلسه شورای مدیران اعلام کردیم مقیاس زمانبندی ساعات کاری ما ساعت، روز و هفته باشد.
وی ادامه داد: سازماندهی ۶۵۱ دستگاه واگن مسافربری که در ایستگاههای اطراف تهران متوقف بودهاند، امسال به خوبی در حال انجام است.