تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۲۳۹۲۹

ضرورت افزایش میانگین سرعت قطارها/ راه‌آهن امسال از ظرفیت‌ قانونی به خوبی استفاده کرد

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر ضرورت افزایش متوسط سرعت قطارها گفت: ‌حمل و نقل ریلی، با ویژگی کم مصرف و ایمن برای مسافران باید جاذبه داشته باشد.
ضرورت افزایش میانگین سرعت قطارها/ راه‌آهن امسال از ظرفیت‌ قانونی به خوبی استفاده کرد

به گزارش می متالز، محمدرضا رضایی کوچی بعدازظهر امروز در بازدید از مرکز جهادی و پیشرفت راه‌آهن جمهوری اسلامی و دیدار با رئیس و معاونان راه‌آهن در ساختمان مرکزی شرکت راه‌‌آهن اظهار داشت: برای تحقق سهم شبکه ریلی در اهداف برنامه ششم تلاش‌هایی شده است، اما فاصله زیادی داریم و در مسیر رسیدن به هدف گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به نوعی صرفه‌جویی در مصرف سوخت است که هزینه‌های عمرانی کشور را هم کاهش می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: ما در مجلس و کمیسیون عمران رابطه نزدیک با شرکت راه‌آهن داریم و در جایگاه نظارتی و پشتیبانی تعاملات خوبی داشته‌ایم و داریم، به یاد ندارم، شرکت راه ‌آهن در زمان تدوین برنامه ششم، حکمی از مجلس خواسته باشد و ما کوتاهی کرده باشیم.به راه‌آهن کمک شد و امسال هم راه‌آهن از ظرفیت‌های قانونی خوب استفاده کرد.

رضایی‌کوچی افزود: کامل نشدن شبکه ریلی در کشور یکی از دلایل عدم تحقق اهداف راه‌آهن است اگر شبکه در کشور کامل شود سهم بیشتری در جابه‌جایی کالا خواهد داشت،البته با اولویت اتصال مراکز بار به شبکه ریلی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: موضوع ترانزیت ریلی کالا بین هند و افغانستان از طریق کریدورهای ایران خبر خوبی بود که امروز شنیدیم.

وی با تأ‌کید بر ضرورت افزایش سرعت متوسط قطارها گفت:‌ ضرورت دارد حمل و نقل ریلی برای مسافران جاذبه بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: در قانون بودجه ما در بحث قطارهای حومه‌ای با جدیت با راه‌آهن همکاری می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه تسهیل حضور بخش خصوصی در شبکه ریلی ضروری است، گفت: ‌پیش از این بخش خصوصی تولیدکننده ناوگان مدعی بود که واگن تولید می‌کند، اما وزارت راه از خارج کشور واگن وارد می‌کند که در حال حاضر شرایط مناسب‌تر شده است و استقبال از بخش خصوصی تولیدکننده ناوگان مناسب است.

عناوین برگزیده