تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۲۴۱۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضای تفاهم نامه سه جانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با دانشگاه پیام نور و شرکت سیمان دشتستان

می متالز - در نشستی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه پیام نور و هـیات مدیره شرکت سیمان دشتستان تفاهم نامه ای در خصوص تعامل و همکاری با هدف رشد و توسعه فرهنگ و هنر استان بوشهر امضاء شد.
امضای تفاهم نامه سه جانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با دانشگاه پیام نور و شرکت سیمان دشتستان

به گزارش می متالز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر دراین نشست گفت: مردم جنوب کشور و استان بوشهر از نظر فرهنگی، مردم خاصی هستند و به جرأت می توان گفت این استان از لحاظ فرهنگ، ادبیات و هنر قدمت دیرینه ای داشته و سبقه این استان در این زمینه بیش از ١١٥ سال است.
فاطمه کرمپور با اشاره به اینکه ورود صنعت چاپ در کشور از جنوب و این استان شکل گرفته و استان بوشهر در حوزه ادبیات و چاپ جزو فعالان شاخص در کشور است، افزود: این اداره تلاش دارد تا با اخذ مجوز موزه مطبوعات را در چاپخانه علوی که از قدیمی ترین چاپخانه های فعال در سطح کشور است را جهت استفاده عموم راه اندازی نماید.
وی اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه شرکت سیمان دشتستان به همراه تیم فرهنگی خود با نگاه و رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ و هنر استان قدم برداشته که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.
کرمپور بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد در تولید محتوا، تولید فیلم و مستند، تولید پادکست و محتوی فرهنگی هنری در جهت معرفی شرکت سیمان دشتستان کمک شایانی به این صنعت داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای فعالیت های این اداره در بستر فضای مجازی صنایع می توانند با حمایت از هنرمندان در راستای حامی هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر جامعه قدم برداشته و تولید محتوا کنند.
کرمپور به پروژه های فرهنگی و هنری نیمه تمام شهرستان دشتستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ٢ پروژه پلاتو و سالن آمفی تئاتر دشتستان در دستور کار این اداره می باشد که اگر شرکت سیمان دشتستان در تکمیل و تجهیز این اماکن همکاری کند می توان تا پایان سال جاری شاهد افتتاح آنها باشیم. 
وی عنوان داشت: نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به این صنایع صرفاً به جهت تامین بودجه مالی نبوده و قبل از اینکه این اداره کل به دنبال مطالبات مالی باشد، هدفش ترویج و توسعه فرهنگ و هنر عمومی جامعه بویژه حوزه کتاب و کتاب خوانی می باشد.
کرمپور با ابراز خوشحالی از ورود شرکت سیمان دشتستان به سمت رشد و توسعه محیط های فرهنگی و هنریاستان، اظهار داشت: شرکت سیمان دشتستان مجموعه بزرگ و قوی است که امید می رود این نشست و امضاء تفاهم نامه به مرحله عملیاتی رسیده و نتیجه آن را در سطوح مختلف جامعه ببینیم.
مدیر عامل شرکت سیمان دشتستان نیز گفت: منطقه دشتستان از نظر فرهنگی یک منطقه ویژه است که عدم تقارن حوزه فرهنگی و بخش کشاورزی با فرهنگ صنعتی برای مدیران این شرکت مشکلاتی را به دنبال داشته است.
علی بیگی افزود: این مشکلات باید با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و شاخص بندی شود تا با اقدامات موثر و بیشتر در این خصوص، زمینه فعالیت نسل های بعدی این کارخانه را با مهارت و نگاه جدید به صنعت و جامعه فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: رویکرد و اجرای برنامه ها باید با شناسایی ذائقه های مردم انجام شود تا علاوه بر تاثیرگذاری، مخاطب بیشتری در برنامه حضور داشته باشد.
بیگی گفت: قطعاً مجموعه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر با توجه به ظرفیت های بالای خود می تواند با شرکت سیمان دشتستان در انجام کارهای فرهنگی هنری تعاملات خوب و ارزشمند انجام دهد.
مدیر عامل شرکت سیمان دشتستان خاطرنشان کرد: شرکت سیمان دشتستان همچنین در امر تهیه و تامین سیمان مورد نیاز این اداره در تکمیل ساخت طرح های عمرانی خود می تواند ورود کرده و سیمان مورد استفاده این طرح ها را تامین کند.
محمدرضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با اشاره به کارگره پیش بینی شده در جهت پیشبرد اهداف این تفاهم نامه کفت: امیدواریم با راهنمایی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کار را در مسیر صحیح آن هدایت کرده و نتیجه ای مدنظر اداره کل حاصل شود. 
در پایان این نشست تفاهم نامه سه جانبه فی مابین مدیران این سه کارگروه تهیه تنظیم و امضاء شد.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران