تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۲۴۱۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

اجرای پروژه شناسایی و پی جویی ظرفیت های معدنی حوزه دلگان با پیشرفت بیش از 80 درصدی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: پروژه شناسایی و پی جویی ظرفیتهای معدنی حوزه دلگان در مساحتی بالغ بر ۱۵ درصد وسعت شهرستان با پیشرفت بالغ بر 80 درصد در حال اجراست.
اجرای پروژه شناسایی و پی جویی ظرفیت های معدنی حوزه دلگان با پیشرفت بیش از 80 درصدی

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در بازدیدی که از بخش های صنعتی و معدنی شهرستانهای ایرانشهر، بمپور و دلگان صورت پذیرفت، افزود: با حمایت از تولید و سرمایه گذاری در این بخش اشتغال پایدار، امنیت، رونق اقتصادی ایجاد و تجارت نیز رشد خواهد نمود.

وی در رابطه با هدف از بازدید شرکت صنایع بافت بلوچ ایرانشهر گفت: این بازدید با هدف بررسی روند تولید و سرمایه گذاری اخیر در زمینه تولید نخ انجام شده و تاکید بر تکمیل زنجیره تولید و سرمایه گذاری در زمینه تولید پارچه، صورت پذیرفت است.

شهرکی ادامه داد: در راستای رونق تولید طی سال گذشته در شهرستان ایرانشهر واحد تولیدی نخل طلایی این شهرستان با ظرفیت تولید 10 هزار تن شیره خرما و ایجاد اشتغال 40 نفر با حمایت بانک سپه، احیاء و به چرخه تولید بازگشت است.

وی بیان کرد: در شهرستان بمپور نیز با توجه به پتانسیل بالای استان در زمینه ی تولید خرما، در راستای تکمیل بخشی از زنجیره تولید برای اجرای طرح تولید سرکه خرما نیاز به تامین مالی بالغ بر 20 میلیارد ریال می باشد که به دنبال تامین اعتبار می باشیم.

وی افزود : با توجه به پتانسیل های بالای معدنی در شهرستان دلگان می بایست نشستهای تخصصی با سرمایه گذاران به جهت شناساندن این ظرفیت ها برگزار گردد.

شهرکی ادامه داد: تاکنون پروژه شناسایی و پی جویی ظرفیتهای معدنی حوزه دلگان در مساحتی بالغ بر ۱۵ درصد وسعت شهرستان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با پیشرفت بالغ بر 80 درصد در حال اجراست.

وی افزود: با توجه به مستقل بودن شهرستانهای دلگان و بمپور ایجاد اتحادیه صنفی در این شهرستانها با برگزاری انتخابات مورد تاکید قرار گرفت.

عناوین برگزیده